Hej
Har haft en sække Maxit grovbeton stående i over et år som jeg i de her dage skulle bruge.
Det støvede dryssede ud som vanligt fra sækken, og jeg blandede det op med vand og støbte.
Men det jeg støbte blev helt porøst efter 3 døgns hærdning og kunne brydes i stykker med hænderne.
Ved at chromets binding brydes ned efter 6 måneder.
Bliver betonen helt dårlig hvis den får stå?
//PPALM
Har haft en sække Maxit grovbeton stående i over et år som jeg i de her dage skulle bruge.
Det støvede dryssede ud som vanligt fra sækken, og jeg blandede det op med vand og støbte.
Men det jeg støbte blev helt porøst efter 3 døgns hærdning og kunne brydes i stykker med hænderne.
Ved at chromets binding brydes ned efter 6 måneder.
Bliver betonen helt dårlig hvis den får stå?
//PPALM
Giver liv til tråden igen, da jeg sidder her med lidt panik
I går støbte jeg fem fundamenter med vanger til trappen, som jeg snart er færdig med. I dag når jeg føler på betonen, så er den stadig mørk, lyder hul, når jeg banker på den, og den bunke, der blev til overs og ligger på jorden, kan let brydes fra hinanden. Jeg mistænker, at jeg har dummet mig i et forsøg på at være økonomisk og bruge den beton, jeg havde liggende i skuret i et år. Mit spørgsmål er derfor, om nogen ved, om beton bliver ødelagt med tiden, de sække jeg brugte var lidt hårde men kunne "blødgøres" og støvede som normalt, da jeg blandede den. Jeg har vel egentlig fået svar nedenfor i tråden, men måske kan nogen vide, om det stadig kan fungere, men at det kan være sådan, at det tager længere tid for den at hærde, men at den hærder? Hjælp og suk fra en fortvivlet gør-det-selv person
Senest redigeret:
Håber, håber, håber på det! Alternativet er at rive ned alle vangstykket og grave op alle fem plintarna. Det sidder jo perfekt i vater nu. Tak for svaret, det skænker lidt håb, nu må jeg vente og se da.cust3000 sagde:
Jeg har støbt >50 fundamenter, og jeg overvejede, hvordan betonen har opført sig, og som du beskriver, har den været porøs <2 døgn efter støbning, for derefter at stabilisere sig.
Hold os opdaterede om, hvordan det går!
Hold os opdaterede om, hvordan det går!
Jeg har haft den stakket på hinanden ude i skuret, som er uopvarmet. Lidt fugt ser det ud til, at den har trukket til sig, eftersom sækkene var lidt "stive". Klumpen jeg havde hældt ud på jorden i går, trådte jeg på i dag, og den smuldrede totalt, ikke engang klumper blev der - kun ballast og støv. Så det ser ud til, at mine sække havde gjort deres. Selv om jeg håber på, at det brænder sammen med tiden. Jeg forstærkede med 2-5 cm lag frisk beton som byggede op som støtte til stolpeskoen, regner med at det skal række som afbæring mod de bløde piller nedenunder.mlkjhr sagde:
En ny erfaring rigere er jeg i hvert fald.
Bedsteførdatoen angår kromreduktionen - det har med arbejdsmiljøet at gøre.
Gammel cement får som regel dårligere styrke, hvilket i laboratoriesammenhæng kan have betydning. Rent konstruktivt har jeg meget svært ved at se, hvordan et år gammel cement skulle have nogen betydning.
Jeg tror, at du har hældt for meget vand i, blandet for dårligt eller alternativt er blevet ramt af frostskader.
Gammel cement får som regel dårligere styrke, hvilket i laboratoriesammenhæng kan have betydning. Rent konstruktivt har jeg meget svært ved at se, hvordan et år gammel cement skulle have nogen betydning.
Jeg tror, at du har hældt for meget vand i, blandet for dårligt eller alternativt er blevet ramt af frostskader.
Klik her for at svare