Tak for omtanken. T-vind, som jeg har brugt, har ikke den egenskab. Man kan bøje den valgfrit, se billede. men dér skræmte du mig virkelig! :-)

• Vigtigt advarselsdokument for T-Vind med instruktioner om opbevaring og håndtering, herunder UV-beskyttelse og galvaniserede fastgørelser.
  • Synes
ylven og 1 anden
  • Laddar…
T torporoman sagde:
En tanke om vindduk. Det plejer… QUOTE]
Se mit indlæg nedenfor. /Z

Meget godt! Intet andet at gøre. Fugt bevæger sig vel altid opad. Varm luft er lettere end kold osv. :)

Behøves der nogen dug, hvis man tætner grunden ordentligt indefra med lerbrug? Kan der blive gulvtræk, hvis grunden er ordentligt tætnet?

Gulvet på plads, 25x170 gulvbrædder. Beskyttelsespapir og masonit beskytter gulvet under det fortsatte arbejde. Gulv med træpanel og beskyttende pap, omgivet af klippesten under det. Murstensvæg i en ufuldendt bygning. 25x170 trægulvbrædder med beskyttelsespap og masonit på et gulvelement i under konstruktion. Træplader og værktøj ses. Gulvbelægning med 25x170 brædder, beskyttet af pap og masonit. Byggematerialer, herunder en træhammer, ligger på gulvet i et træbeklædt rum. Nu tætne et lag til med ler, dug og pap. Panel og isolér loft mm., men det må blive i en anden tråd tænker jeg.

• Synes
Bogetorp og 3 andre
  • Laddar…
nikasp
Godt klaret!

• Synes
JuggeH og 2 andre
  • Laddar…
Bumper denne, overvejer lignende grund til renovering af en gammel tilbygning. Men spekulerede lidt, er der nogen grund til, at man ikke skulle kunne isolere med et lag celleglasskiver i bunden og derefter fylde op med hasopor efter det?
Tænker at det burde give et meget mere isoleret gulv? Burde jo kunne få en mere ensartet og kompakt isolering end hvis man bare hælder hasopor?
Tænker jeg helt forkert?

nikasp
E EliasF sagde:
Bumpar denne, overvejer lignende grund til renovering af en gammel udvidelse. Men tænkte lidt, er der nogen grund til, at man ikke kunne isolere med et lag cellglasskiver i bunden og så fylde op med hasopor efterfølgende?
Tænker at det burde give et meget mere isoleret gulv? Burde jo kunne få en mere ensartet og kompakt isolering end hvis man bare hælder hasopor?
Tænker jeg helt forkert?
Hvad menes med cellglas, gullfiber? Vil i så fald blive som en svamp fuld med fugt over tid. Og mus kan også lide at bo i eventuelt tørre dele. Finessen med hasopor eller leca er jo, at det er kapillarbrydende.

Ja præcis den typen af plader du linkede til, vi brugte dem, da vi støbte en plade, meget nemme at arbejde med sammenlignet med celleplast og som jeg forstår i princippet samme materiale som hasopor?
Tænkte mest at man burde kunne få til et kontinuerligt lag isolering og hvis man desuden taper sømmene, så burde fugtbelastning højere oppe mindske?

Du vil ikke have en fugtspærre på den kolde side.

Cellglasblokkene er jo vandtætte så fugtspærren bliver lige meget på den varme side.

Hvis du lægger tætte skiver i bunden og knus ovenpå, så bliver det ikke sådan.

Kross lægger man under, ikke ovenpå.

E EliasF sagde:
Men jeg spekulerede lidt, er der nogen grund til, at man ikke kunne isolere med et lag cellglasplader i bunden og så fylde op med hasopor bagefter?
Men nu var det ikke sådan Elias havde tænkt sig at gøre.
(Hvordan får man citatet på det rigtige sted?)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.