pelrik pelrik sagde:
Hej allesammen!

Jeg renoverer et tømmerhus med muret fundament og overvejer den bedste løsning. Jeg overvejede først bare at lave bunden om og isolere denne, men jeg har mødt folk, der har brugt hasopor til at fylde fundamentet med. Som jeg har forstået, kan man gøre sådan her (se billede):[billede]

Men jeg undrer mig også over, hvad der sker med jordfugten i en sådan konstruktion?

Den største fordel er jo, at man slipper for at bygge bunde i hele huset. Materialet skumglas er jo også holdbart og intet for mus at bygge i.

Jeg undrer mig også over, om jeg behøver at fjerne de nuværende bærere for at mindske risikoen for fugtproblemer? Og så undrer jeg mig over, om man overhovedet kan fjerne dem med tanke på konstruktionen. De er indfældet i husets vægge, hvilket måske indikerer, at de holder huset sammen på en eller anden måde? Min fornemmelse er, at de skal blive. Jeg skal jo alligevel have noget at sømme gulvene i?

Synspunkter på denne model modtages gerne!
Hej,

Jeg har fået et forslag fra et byggefirma om at isolere mit hus med dette materiale.
Gjorde du det?
Har det fungeret godt - dårligt?

B BirHan sagde:
Hej,

jeg har fået forslag fra en byggevirksomhed om at isolere mit hus med dette materiale.
Gjorde du det?
Har det fungeret godt - dårligt?
Fungede godt i vores bryghus.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.