Bygger nyt garage på eksisterende plade.
Så i går, da alt var isoleret og plastet, tændte jeg for byggelufteren for at undgå at arbejde i nulgraders, men da jeg kom ud i dag efter arbejde, havde jeg fået varme op, men jeg ser, at der er som dug på gulvet. Hvor plasten ligger på gulvet, kan man se små ansamlinger af fugt, omtrent som en sommerdug.
Føles ikke så godt, skal jeg bryde plasten op nogle steder for også at kunne tørre ved isoleringen?
Er det kun mod betonen, ville jeg gætte på, at det er pladen, der udskiller fugt, hvis det er mod isoleringen, kan det være syllen og reglarne, der udskiller fugt. Man bør tørre grundigt, inden man sætter plasten op, så dette ikke sker. Er det kun ved betonen, så tape overlappet op, som er over betonen mod væggen, og lad pladen tørre ud med varmen tændt.
Jeg formoder, at det er på oversiden fugten har dannet sig?
Det er gulvet, der er koldt, og nu når du opvarmer luften, så kondenserer den varme fugtige luft mod en kold overflade, dvs. på plastikken som ligger mod det kolde gulv på samme måde som du ser på betongulvet, hvor ingen plastik har ligget. Der er betonen fugtig, og under plastikken tør, for der har fugten samlet sig på plastikken i stedet.
Det er naturligt, og det er jo derfor, at du har plastikken mod dine vægge for at fugten ikke skal nå de ydre dele, der er koldere og kondensere inde i væggen.
Det er gulvet, der er koldt, og nu når du varmer luften, kondenserer den varme fugtige luft mod en kold overflade, dvs. på plasten, der ligger mod det kolde gulv på samme måde som du ser på betongulvet, hvor ingen plast har ligget. Der er betonen fugtig og under plasten tør, for der har fugten samlet sig på plasten i stedet.
Det er naturligt, og det er jo derfor, at du har plasten mod dine vægge, for at fugten ikke skal nå de ydre dele, som er koldere, og kondensere inde i væggen.
Men fugten må komme et sted fra. I en almindelig bolig kommer den fra udåndingsluft, bad, vask og køkken. Hvis intet af det findes i garagen, er der en anden fugtkilde, der bør identificeres først.
Jeg formoder, at det er på oversiden, fugten har dannet sig?
Det er gulvet, der er koldt, og når du nu opvarmer luften, kondenserer den varme fugtige luft mod en kold overflade, dvs. på plasten, der ligger mod det kolde gulv på samme måde, som du ser på betongulvet, hvor der ikke har ligget plastik. Der er betonen fugtig, og under plasten tør, fordi fugten er samlet på plasten i stedet.
Det er naturligt, og det er jo derfor, du har plasten mod dine vægge, for at fugten ikke skal nå de ydre dele, der er koldere, og kondensere inde i væggen.
Stemmer, at det er på oversiden af plasten, jeg kan ikke se eller mærke noget under plasten mod gulvet eller isoleringen.
Garagen har stået kold siden i sommers, og sne er kommet ind med sko og andre ting, der har ligget ude, så lidt fugt er kommet ind.
Tak Oceanis
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.