Dumt spørgsmål faktisk, men jeg forstår ikke?
Kan man kun bruge en fugeskumsdyse en gang? For røret bliver jo fyldt med fugeskum og er meget svært at rengøre? Køber man flere rør eller?

Sidder der ikke et låg som på silikontuber man sætter på? Jeg plejer at tape den til direkte efter brug, og det har nok fungeret godt, håber jeg...

• Synes
Basken
  • Laddar…
Ofte er det nok at knipse det yderste stykke af. Men du kan ikke gemme en halvfuld flaske fugeskum i længere tid. Inden for et par dage skal du bruge den op.

Ja lidt afhængig af fabrikat mm men nogle dage/uger kan de klare sig men i hvert fald for mit vedkommende ikke længere..
Vigtigt er at man lader pipen sidde på så det ikke tørrer i mundstykket på flasken..

Lad den være uden handling, når du er færdig. Dagen efter tager du den længste skrue, du har, og skruer den ind i røret og trækker ud. Resten plejer at være let at blæse ud med trykluft. Röret er lavet af fed plast, så det plejer ikke at sidde så fast.

Lad der sidde en klump med skum yderst, som tørrer. Så er det bare at knække den af og fortsætte med at bruge tuben. Plejer der ikke at stå, at man skal gøre sådan på bagsiden?

Ikke hærdet fugeskum kan man vaske bort med acetone. Det er muligt at vaske røret og også toppen af flasken, hvor pipen skal tilsluttes.

Jeg mener, at det var acetone, der står i hvert fald på dåsen, hvilket opløsningsmiddel der fjerner ikke hærdet fugeskum.

• Synes
Notoes
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.