Jeg skal lægge en masonite på denne bordplade og overvejer, hvordan jeg bedst skærer den til de rigtige mål.
Spånpladerne er skåret med skinne og dykker-sav, og det bliver præcist. Jeg kunne gøre det samme med masoniten, men jeg mangler lige nu overflade til at håndtere den flimrende masonite på.... Overvejer derfor, om det fungerer at grovskære masoniten, fastgøre den på plads på spånpladen og derefter bruge fræseren med kopieringsstålet?
Forkanten på bænken skal have en liste, og derfor vil jeg have, at kanten også på masoniten er skarp og lige.

Spånpladerne er skåret med skinne og dykker-sav, og det bliver præcist. Jeg kunne gøre det samme med masoniten, men jeg mangler lige nu overflade til at håndtere den flimrende masonite på.... Overvejer derfor, om det fungerer at grovskære masoniten, fastgøre den på plads på spånpladen og derefter bruge fræseren med kopieringsstålet?
Forkanten på bænken skal have en liste, og derfor vil jeg have, at kanten også på masoniten er skarp og lige.

Medlem
· Västernorrland
· 12 030 indlæg
Hvis du limer det ordentligt langs hele forkanten, så går det nok fint at finjustere/fræse kanten bagefter. Hvis det bare ligger løst, så kan det måske begynde at smuldre og drille?
Masoniten skal være en "offer-overflade", som jeg let kan udskifte, så jeg tænkte at sømme den fast med t-dykkere - men, point taken, selv om den ikke er limet, så skal den jo sidde fast for at det skal gå glat at fræse.
Det gik ikke at fræse direkte og få en skarp kant på masoniten. Det går, hvis man lægger en tynd plade ovenpå, som man også fræser lidt af, men det blev mere bøvlet end at rigge et bord op og tage dyksaven og skinnen igen.
Klik her for at svare