Svajig på hvilken led? Op/ned eller side/side?
Side/side fikser man vel med klodser på tværs?
Op/ned ved at klemme et solidt bræt på siden af det eksisterende og skrue grundigt?
Sådan ville jeg nok have gjort. Men nu er det jo ikke så aktuelt, at jeg nogensinde skal sætte min fod i en kvist fra 1915

(forudsat at det ikke handler om at bære en vens bohave 8 trapper til en låst kvistdør) ;D