Status
Not open for further replies.
Hej, vi sælger et produkt, der hedder Teknopur, det er en 2-komponents farveprodukt. Det kræver dog specielt udstyr for at male med produktet, da det tørrer på 30 sek. Det skal lægges i et lag på 3 mm på begge sider af lecastenen, så kan man få arbejde en del for at komme igennem. Hvis man kigger på youtube, er der eksempler at se på.

• Synes
Trulli
  • Laddar…
Se i SSF-normen for indbrudssikring, SSF 200 udgave 5, så har du gode eksempler på, hvordan du kan forstærke dine vægge og opnå noget, der er testet og anerkendt.
/A

D
Murede på et sted, der skulle modstå en bil i 40-50 km/t og fin kaliberild, dobbelt murstensvæg med kopperne udad. Ingen-jöjen havde konkluderet, at det ville være tilstrækkeligt. De øvrige vægge, der skulle være indbrudssikre, blev regleret op og derefter med osb-2mm plade-gips.

Angående at have en mobil på konstant opladning ... så ville jeg bekymre mig mere om brand end om tyveri. Hellere en fuldt opladet powerbank (jo, de aflader til sidst, men du kan jo have en ekstra oppe i huset og bytte plads på dem en gang i kvartalet eller sådan). Som flere andre er inde på, tror jeg ellers mere på en kablet forbindelse til sirene oppe på taget.

Man bør tænke på brandrisikoen. Så dobbelt gips. Støt loftet op.

S
Jeg tror TS er flyttet hjem til mor og far igen, han blev nok lidt bekymret og havde brug for tryghed. Vi hører nok ikke mere fra ham. :confused:

• Synes
Fadai og 2 andre
  • Laddar…
R
S DanielF sagde:
Jeg tror TS er flyttet hjem til mor og far igen, han blev nok lidt bekymret og havde brug for tryghed. Vi hører nok ikke mere fra ham. :confused:
Det kan også have været al den hån fra jer, der bor i jeres luksusvillaer langt fra, hvor disse problemer nu er hverdag.

• Synes
civilingenjören og 1 anden
  • Laddar…
S S_B_O sagde:
Vil ikke skræmme dig. Men hvis I har alt det der synlige beskyttelsesudstyr i form af hegn osv., så kan man måske forestille sig, at den, der forsøger at bryde ind, bruger en forstyrrer. Så risikerer mobilen at blive et svagt led i sikkerhedstænkningen, da den ikke vil have kontakt med mobilnetværket.
Enig. Synligt udstyr signalerer mere, at dette hus har noget at beskytte.
Vil nok snarere sige, at det vil tiltrække nysgerrige tyve og lokale talenter...

Diskretion er a og o.

• Synes
Rasputitsa
  • Laddar…
Som sagt mange gange ovenfor. Hvad er din trusselbillede?
Hvordan kan en mulig gerningsmand aflæse, hvad der er bag din vægbeklædning?
Hvordan ved man, at det er 15 cm leca og ikke pansret metalkonstruktion?
Har man en ekstra kraftig mukkert med, hvis nu...?
Nutidens indbrudstyve trigges af info, der findes "out there" og er almindeligt kendt...
Sociale medier...
Og i så fald, hvad har du afsløret?
Etc... og sådan fortsætter det...!

Armslængde afstand til problemer er mit råd...

mrVoodoo mrVoodoo sagde:
Jeg ville have sat pladen på ydersiden, eller det som er/bliver "angrebssiden". Så agerer den mere som en sej membran og utroligt/umuligt svært at slå igennem. Sætter du den på indersiden, så vil det blive betydeligt lettere at bare slå pladen ind, når man først har smuldret lidt af lecablokkene.
123

mrVoodoo mrVoodoo sagde:
Så forstår jeg mig ikke på idéen med at bygge et saferoom, men det er jo op til enhver, heldigvis :) Personligt ville jeg nok hellere have satset på et playroom :crysmile:
123

Undskyld. Alt forkert i forrige indlæg

Nu var det et stykke tid siden jeg tegnede en væg for beskyttelsesklasser, men i de vægtyper havde vi altid stålpladen på beskyttelsessiden. Tror det har at gøre med, at hvis nogen forsøger at trænge ind lydløst (for eksempel hvor man deler væg med en anden lejer), så skal man ikke have tid til at afmontere pladen stille og derefter hurtigt forcere resten af væggen.

Men hvis vi siger, at røveren har med sig en vinkelsliber og en forhammer, så forestiller jeg mig, at det burde gå hurtigere at komme ind i et rum med pladen på ydersiden. Da skærer man bare "hurtigt" et passende stort hul i pladen, derefter slår man lecablokkene ned.

Med pladen på indersiden må man først slå et passende stort hul (med pladen som holder imod fra indersiden) og banke det tilstrækkelig rent for at komme til med vinkelsliberen.

Hvis pladen er "limet" mod lecablokkene, så den ikke kan løftes væk fra ydersiden, så er det nok dog en anden sag. Men jeg er ikke ekspert.

EDIT: Gyproc skriver i sin projekteringshåndbog, at "Vægsiden med forstærket beskyttelse skal være inderst mod lokalet (langt fra angriberen)." Men det vedrører nok mere som sagt vægge "ude i samfundet" og ikke for saferooms i nogens bolig.

• Synes
civilingenjören og 1 anden
  • Laddar…
M
Jeg tror som nogen skrev før, at sikre huset med indbrudsforhalende foranstaltninger. Altså tænk, at gerningsmanden skal komme forbi forskellige former for forebyggende foranstaltninger, inden han er inde. Første hindring er hegn, porte, den ydre perimeter, relativt let at forcere med personbil, klatre over osv. Men se da området mellem huset og hegnet som "voldgraven". Der har man kameraer (hjælper forstås lidt da de fleste banditter har maske, selv når Corona er ude af billedet), men kameraerne skal dække alle områder, så man ikke kan krydse voldgraven uden at få en notifikation på telefonen, så de er vel mere bevægelsesdetektorer. Selv har jeg ingen trussel men har haft ballade i haven nogle gange, og jeg har kameraer som starter optagelse, samtidig som jeg har LED-strålekastere på huset der tænder op, når nogen går ind i haven. Kører disse med timer, så de ikke tænder op hele nabolaget før kl. 21.

Når ballademagerne befinder sig i voldgraven, ved man det, da notifikationen på telefonen ikke kommer ved en tilfældighed. Da ved man også, hvor lang tid man har, før ballademagerne er inde i huset. Huset skal naturligvis være sikret med sikkerhedsdør, vinduer med uknuseligt glas osv. Men på dette tidspunkt trykker man på panikalarmen. Jeg har blåt blinklys med sirene som sidder højest oppe på facaden, så man skal have en stige for at tage den ned. Sabotagesikret selvfølgelig, så den sætter gang i alarmen, hvis den tages ned. Fjernbetjening til alarmen sidder på nøgleknippet, som jeg har i lommen, hvis jeg ikke ligger og sover. Samtidig ringer man til politiet. I de allerfleste tilfælde gør det blå blinklys sammen med sirenen, at ballademagerne forlader ejendommen.

Samtidig med at man ringer til politiet, tager man sig til saferoomet. Hvis ballademagerne har en støjsender, hvilket byens ballademagere garanteret ikke har, så vil det blå blinklys og sirenen nok gøre, at naboen ringer 112.

Hvis man skal tage dette et skridt længere, så skaffer man licens, en Glock eller lignende, som man opbevarer i sikkerhedsrummet i et låst skab efter reglerne. Røggeneratorer er desuden en fremragende idé, aktiveres med fordel indefra sikkerhedsrummet. Desværre kan det gøre, at ballademagerne ikke finder ud. Men selvfølgelig, man kan sætte sig i sikkerhed og vente, til ballademagerne er kommet ind, før man aktiverer dem, så ballademagerne skal bakke ud igen.

Videre kan man lave sjov med dette og synes, det er fjollet osv. Men alle bor ikke i et torp ude på landet med tyk-tv fra 95 som dyreste ejendel. I dag, hvor man kan tjekke op på stort set alt om en persons økonomi, bilbesiddelse osv. med nogle få klik på nettet, er man ret sårbar, hvis man skiller sig ud fra mængden. Det er ikke helt usædvanligt, at velhavende mennesker i dag køber en ejerlejlighed, som de er registreret på, men de bor et andet sted. Jeg ved, at direktøren for en af Sveriges største eksportvirksomheder er registreret på sin ejerlejlighed på 60m2 i det centrale Gbg, men han bor ikke der. En af Sveriges rigeste skrev sig på sit kontor pga. trusselsbilledet, men dette fik venstremedierne at vide, så han blev anmeldt for folkeregnskabsforseelse. Nu har han en hemmelig adresse i stedet for.

• Synes
civilingenjören og 3 andre
  • Laddar…
P
A Alexn72 sagde:
15 cm lecablok er ikke noget man nemt hugger sig igennem med hånden. Er det desuden armeret, så er det rigtig sejt at forcere.
Lægger du en blok fladt på jorden og prøver at hugge igennem den, vil du bemærke, at det tager af sleggens energi
På den anden side er det nemt at save sig igennem selv med en håndsav, forudsat at man ikke rammer et armeringsjern...

S
R bossebyggarn sagde:
Det kan også have været alle hån fra jer som bor i jeres luksusvillaer langt fra hvor disse problemer nu er hverdag.
Ikke mit problem at mere end 50% af Sveriges befolkning stemmer på de samme partier som har skabt "disse problemer" igen og igen. Man får, hvad man beder om... og er man blind så må man tage konsekvensen af det. De, der ser hvor det er på vej hen, søger til højere grund, mens andre bliver liggende ved strandkanten.

• Synes
Husdjur og 5 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.