Jeg er ved at efterisolere en dør. Længere gennemgående pind til håndtaget og skruer til lås og håndtag er lette at finde, men med låsevredet går jeg i stå. Er der en nem løsning, f.eks. en hylse, så jeg kan sætte en ekstra vredpinne på? Eller skal man ganske enkelt svejse en pind på pinden? (Tror det er stål). Det gamle vreds pind er ca. 30 mm, og jeg har brug for at forlænge med ca. 35 mm.
En metal vrideknop med en kort stang og skruer, sandsynligvis til en dørmekanisme, ligger på en lys baggrund.

C cazet sagde:
[link]
Det der er en roddarpinne. De bruges til at forbinde dørhåndtaget med dørlåsen. 8x8 mm. Men som jeg skrev, så har jeg allerede en ny sådan (men længere, Julas er for kort til min dør). Tak alligevel.

Det jeg leder efter, er altså en pind til låsvredet.

Køb et nyt låsvred, et nyt blankt og fint som matcher dørens opfriskning.
Protte

prototypen prototypen sagde:
Køb et nyt låsegreb, et nyt blankt og fint som matcher dørens opfriskning.
Protte
Fegisvalet. :) Har været inde på det, men ikke fundet noget jeg kan lide. Det eneste jeg har set er Assa, som sælges i et sæt, hvor jeg i hvert fald skal udskifte skruerne (for korte) og pinden/medbringer.
Låsesæt fra Assa inklusive skruer og medbringer, set til en pris på 239 SEK, med tidligere pris på 356 SEK.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.