Byggeveteran
· Stockholm
· 340 indlæg
Hej.
Elektriker foreslår 5x2,5 som forsyning til attefallshus. Bliver lille bolig; llvp, vaskemaskine, vvb, fuldt udstyret køkken osv. Har 25a i facademålerskab, forsyningen til den pågældende hytte er 50 meter. Vil det være nok tror du? 16A altså. tak på forhånd!
Elektriker foreslår 5x2,5 som forsyning til attefallshus. Bliver lille bolig; llvp, vaskemaskine, vvb, fuldt udstyret køkken osv. Har 25a i facademålerskab, forsyningen til den pågældende hytte er 50 meter. Vil det være nok tror du? 16A altså. tak på forhånd!
Jeg ville sige, at det føles sådan. 50m er langt, du kan få problemer med, at 16A er lidt for svagt. 16A er sandsynligvis max, du kan sikre det kabel. Du vil sandsynligvis heller ikke klare kravet om maksimalt tilladt spændingsfald. Unødvendigt at trække 2,5, træk 6mm2 i stedet.
Byggeveteran
· Stockholm
· 340 indlæg
Det var min frygt. Kør på 6 hvis ingen anden har en anden opfattelse/viden? Mange tak!J Johan456 sagde:
Senest redigeret:
Klik her for at svare