Hej.
Elektriker foreslår 5x2,5 som forsyning til attefallshus. Bliver lille bolig; llvp, vaskemaskine, vvb, fuldt udstyret køkken osv. Har 25a i facademålerskab, forsyningen til den pågældende hytte er 50 meter. Vil det være nok tror du? 16A altså. tak på forhånd!
 
Jeg har samme forudsætninger hos mig. Ingen problemer.
 
Jeg ville sige, at det føles sådan. 50m er langt, du kan få problemer med, at 16A er lidt for svagt. 16A er sandsynligvis max, du kan sikre det kabel. Du vil sandsynligvis heller ikke klare kravet om maksimalt tilladt spændingsfald. Unødvendigt at trække 2,5, træk 6mm2 i stedet.
 
  • Synes
GK100
  • Laddar…
J Johan456 sagde:
Jeg vil sige, at det føles sådan dér. 50m er langt, du kan få problemer med, at 16A er lidt for svagt. 16A er formentlig max du kan sikre det kabel. Du vil sandsynligvis heller ikke opfylde kravet om max tilladt spændingsfald. Unødvendigt at trække 2,5, træk 6mm2 i stedet.
Det var min frygt. Kør på 6 hvis ingen anden har en anden opfattelse/viden? Mange tak!
 
Senest redigeret:
  • Synes
GK100
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.