37,665 læst ·
26 svar
38k læst
26 svar
Fjern sortlim med asbest
Læg gerne et billede op af, hvordan svartlimmet ser ud for os andre, der leder febrilsk efter eksempelbilleder!
Lægger op billeder senere. Men google på billeder. Findes jo sindssygt mange. Men som jeg har forstået det, så kan man ikke se med det blotte øje om det er asbest eller ej.
Hvordan som helst. Lidt opdateringer. Fliserne løsnet meget enkelt. Dog virkede varmluftpistol og skrabe ikke
For tykt og ujævnt under. Løsnet ingenting.
Overvejer at leje betonsliber med sug og støvsuger hos cramo på mandag. Håber bare de har en hjemme og at man kan aflevere den tirsdag eller så. Får se hvad de siger. Ellers må jeg tage det efter nytår. Men ville jo være rart nu alligevel når der er masser af mellemdage.
Tror lejen ville gå på ca. 3000 med asbestsanering efter. Kan det være værd.
Hvordan som helst. Lidt opdateringer. Fliserne løsnet meget enkelt. Dog virkede varmluftpistol og skrabe ikke
Overvejer at leje betonsliber med sug og støvsuger hos cramo på mandag. Håber bare de har en hjemme og at man kan aflevere den tirsdag eller så. Får se hvad de siger. Ellers må jeg tage det efter nytår. Men ville jo være rart nu alligevel når der er masser af mellemdage.
Tror lejen ville gå på ca. 3000 med asbestsanering efter. Kan det være værd.
Fandt denne gamle tråd, men jeg står over for samme problem. Hvordan gik det? Lykkedes det dig at få fjernet sortlimmet på egen hånd?iamrane sagde:
Lægger op billeder senere. Men google billeder. Der er jo utroligt mange. Men som jeg har forstået det, kan man ikke se med det blotte øje, om det er asbest eller ej.
Hvordan som helst. Lidt opdateringer. Fliserne løsnet meget nemt. Dog fungerede varmluftspistol og skraber ikkeFor tykt og ru under. Løsner ingenting.
Overvejer at leje en betonsliber med sug og støvsuger på cramo på mandag. Håber bare de har en inde og at man kan aflevere den på tirsdag eller sådan. Må se, hvad de siger. Ellers må jeg tage det efter nytår. Men det ville jo være rart nu alligevel, når der er en masse klemdage.
Tror lejen ville være omkring 3000 med asbestsanering bagefter. Kan det være værd.
Flot, det venstre billede svarer nogenlunde til min situation. Hvordan gjorde du med indkapsling af rummet, og forsøgte du at skabe undertryk?iamrane sagde:
Jeg byttede et af vinduerne i rummet ud med en byggplade. I den satte jeg en gammel badeværelsesventilator. Udenfor stillede jeg en gammel støvsuger og trak slangen gennem pladen samt koblede den til slibemaskinen.
Det skabte altså et undertryk i rummet, og luften fra støvsugeren blæste ud på ydersiden af huset. Støvsugeren kasserede jeg, da jeg var færdig.
Det skabte altså et undertryk i rummet, og luften fra støvsugeren blæste ud på ydersiden af huset. Støvsugeren kasserede jeg, da jeg var færdig.
Måske ikke så smart at lade asbest komme ud i haven eller til naboerne, da fibrene farer overalt
Afhænger selvfølgelig af, hvordan man bor, og også af hvor meget asbest man sanerer. Koncentrationen i udendørsmiljøet bliver jo ekstremt lille. Bor man meget tæt, er det måske mindre godt. Det er nok værre at bo nabo til en stor vej året rundt end at bo nabo til nogen, der sliber asbest en gang en time. Støvsugeren blæser jo heller ikke slibestøvet direkte ud, det meste fanges i hepafilteret. Ved ikke, hvordan professionelle gør, når de skaber undertryk. Om de har nogen form for specialfilter der? Måske er det godt at vælge en regnvejrsdag.C CamillaLennartsson sagde:
Gammel tråd, men samme problemiamrane sagde:
Hvad var det for en type slibemaskine? Var det en renoveringsslibemaskine med skive med "klodser" (billede 1) eller en maskine med fræsetænder (billede 2)? Eller noget helt andet??
Håndmaskine??


Klik her for at svare

