Læg gerne et billede op af, hvordan svartlimmet ser ud for os andre, der leder febrilsk efter eksempelbilleder!
 
Lægger op billeder senere. Men google på billeder. Findes jo sindssygt mange. Men som jeg har forstået det, så kan man ikke se med det blotte øje om det er asbest eller ej.

Hvordan som helst. Lidt opdateringer. Fliserne løsnet meget enkelt. Dog virkede varmluftpistol og skrabe ikke :( For tykt og ujævnt under. Løsnet ingenting.

Overvejer at leje betonsliber med sug og støvsuger hos cramo på mandag. Håber bare de har en hjemme og at man kan aflevere den tirsdag eller så. Får se hvad de siger. Ellers må jeg tage det efter nytår. Men ville jo være rart nu alligevel når der er masser af mellemdage.

Tror lejen ville gå på ca. 3000 med asbestsanering efter. Kan det være værd.
 
iamrane iamrane sagde:
Lægger op billeder senere. Men google billeder. Der er jo utroligt mange. Men som jeg har forstået det, kan man ikke se med det blotte øje, om det er asbest eller ej.

Hvordan som helst. Lidt opdateringer. Fliserne løsnet meget nemt. Dog fungerede varmluftspistol og skraber ikke :( For tykt og ru under. Løsner ingenting.

Overvejer at leje en betonsliber med sug og støvsuger på cramo på mandag. Håber bare de har en inde og at man kan aflevere den på tirsdag eller sådan. Må se, hvad de siger. Ellers må jeg tage det efter nytår. Men det ville jo være rart nu alligevel, når der er en masse klemdage.

Tror lejen ville være omkring 3000 med asbestsanering bagefter. Kan det være værd.
Fandt denne gamle tråd, men jeg står over for samme problem. Hvordan gik det? Lykkedes det dig at få fjernet sortlimmet på egen hånd?
 
Yes!
Lejede slibemaskine og specialstøvsuger på en lejestation. Klædte mig som man skal og sleb alt væk. Gik rigtig smidigt. Lidt uhyggeligt. Lever endnu i hvert fald :)
 
  • Gammelt gulv før renovering ved siden af et nyrenoveret vaskerum med vaskemaskine og vask.
  • Synes
Myrstacken og 3 andre
  • Laddar…
iamrane iamrane sagde:
Ja!
Lejede en sliber og en specialstøvsuger på et udlejningssted. Klædte mig som man skal og sleb alt væk. Gik rigtig glat. Lidt skræmmende. Lever endnu i hvert fald :)
Flot, det venstre billede svarer nogenlunde til min situation. Hvordan gjorde du med indkapsling af rummet, og forsøgte du at skabe undertryk?
 
Oj var et stykke tid siden. Har for mig at jeg købte sådan en plastposer-dør og tapedede fast. Samt gik i gang med støvsugeren. Ikke mere end det. Tror jeg.
 
  • Synes
Dublin
  • Laddar…
janwide
Jeg byttede et af vinduerne i rummet ud med en byggplade. I den satte jeg en gammel badeværelsesventilator. Udenfor stillede jeg en gammel støvsuger og trak slangen gennem pladen samt koblede den til slibemaskinen.
Det skabte altså et undertryk i rummet, og luften fra støvsugeren blæste ud på ydersiden af huset. Støvsugeren kasserede jeg, da jeg var færdig.
 
  • Synes
Dublin
  • Laddar…
Måske ikke så smart at lade asbest komme ud i haven eller til naboerne, da fibrene farer overalt
 
Lidt sent at kommentere nu, hva'?
 
  • Haha
janwide
  • Laddar…
janwide
C CamillaLennartsson sagde:
Måske ikke så smart at lade asbest komme ud i haven eller til naboerne, da fibrene flyver alle vegne
Afhænger selvfølgelig af, hvordan man bor, og også af hvor meget asbest man sanerer. Koncentrationen i udendørsmiljøet bliver jo ekstremt lille. Bor man meget tæt, er det måske mindre godt. Det er nok værre at bo nabo til en stor vej året rundt end at bo nabo til nogen, der sliber asbest en gang en time. Støvsugeren blæser jo heller ikke slibestøvet direkte ud, det meste fanges i hepafilteret. Ved ikke, hvordan professionelle gør, når de skaber undertryk. Om de har nogen form for specialfilter der? Måske er det godt at vælge en regnvejrsdag.
 
iamrane iamrane sagde:
Ja!
Lejede slibemaskine og specialstøvsuger fra en udlejningsbutik. Klædte mig som man bør og fjernede alt. Det gik rigtig glat. Lidt skræmmende. Lever stadigvæk i det mindste :)
Gammel tråd, men samme problem:)
Hvad var det for en type slibemaskine? Var det en renoveringsslibemaskine med skive med "klodser" (billede 1) eller en maskine med fræsetænder (billede 2)? Eller noget helt andet??
Håndmaskine??

Rund renoveringsslipskive med otte klackede segmenter til slibning. En maskindel med fræsetænder formet som et kryds, der muligvis anvendes til en fræsemaskine.
 
Tror det var billede 1
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.