Jeg vil fjerne følgende l-profil øverst, der er gulv (til en hems), under plade. Jeg kan ikke komme til skruehovederne, fordi gulvet er i vejen. Jeg har forsøgt at save en skrue over og så bore (nedefra), men fik den ikke fjernet. Antager at skruerne er hærdede på en eller anden måde, så de ikke kan bores væk (?).
Er der nogen der har et godt tip til, hvordan jeg får denne fjernet?
Metal L-profil fastgjort under et trægulv med skruer, set fra siden. Skruer går gennem metal og træ, over pladerelement. Problem med at fjerne skruer.

• Billede af en L-formet metalbeslag fastgjort med skruer til træplader, med et gulv ovenpå og skruerne synlige fra siden.
Kan du ikke bare save af vinklen i stedet for skruerne?

Har ingen sådan sav... men kan altid låne. Hvilken slags sav skal man bruge?

Tigersav med et metalblad, væk på 10 sek.

Tak!

eller en nedstryger

Har forsøgt med nedstryger, men det virker som et evighedsarbejde (og jeg har 4 st l-jern at fjerne)...

Eller en vinkelsliber med kapskive, men tænk på at det sprøjter gnister så vær forsigtig, rig evt. et vådt tæppe op så du minimerer gnistregnen.

Hærdet montageskrue burde man jo kunne bryde af på undersiden med hjælp af en polygrip (Motortang) og senere måske presse ind morakniven for at løfte det lille der er tilbage fra skruen fra pladereglen og bare smække til vinkeljernet med hammeren.... Måske....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.