Har i garagen/gymmet en regel som ligger indstøbt ca. 5 m ind, den har ikke generet mig nævneværdigt, men nu i dag så jeg, at den så lidt træt ud, og den var virkelig rådden yderst. Utroligt, at den har klaret sig så længe alligevel, da den ligger ubeskyttet udefra. Havde også myrer, der havde besluttet sig for at hænge rundt om den, så nu skal den væk.
Er det mejsel der skal bruges?
Hvad skal jeg støbe med bagefter? Der er beton under reglen, så behøver kun at afskærme det udad ved støbning.
Har i garagen/gymmet en regel som ligger ingjuten ca 5m ind, den har ikke generet mig synderligt men nu i dag så jeg at den så lidt træt ud og den var godt gennemrådden yderst. Utroligt at den har klaret sig så længe alligevel da den ligger ubeskyttet udefra set.
Havde også myrer som havde besluttet sig for at hænge rundt om den så nu skal den fjernes.
Er det stemmejern, der gælder?
Hvad skal jeg støbe igen med bagefter? Der er beton under reglen så jeg skal kun afskærme det udad ved støbning.
Tanken er at flyde hele gulvet senere i år.
[billede]
[billede]
En rigtig kraftig koben med lang vippestang brugte jeg, dog til tyndere remme.
Du kan også prøve at skrue en kraftig fransk træskrue i for at få fat, men måske for gennemrådden til det.
En rigtig kraftig brækstang med lang hævarm brugte jeg, dog til tyndere syld.
Du kan også prøve at skrue en kraftig fransk træskrue ned og få fat i det, men det er måske for råddent til det.
På billedet ovenfor har jeg fjernet ca. 5-6 cm med en almindelig kniv, det er blødt et par dm ind i garagen og derefter bliver det hårdere indtil cirka 1m ind, hvor det føles som hårdt gedigent træ. Som sagt kan det være en god idé at forsøge at bende skidtet op med en stor brækstang, det tænkte jeg ikke engang på.
På billedet ovenfor har jeg fjernet ca. 5-6cm med en almindelig kniv, det er blødt et par dm ind i garagen og bliver så hårdere indtil cirka 1m inde, hvor det føles som hårdt solidt træ. Som sagt kan det være en god idé at forsøge at brække det op med en stor koben, det havde jeg slet ikke tænkt på.
Køb en rigtig lang, eller forlæng løftestangen med et rør udenpå. Sørg for at få brækjernet langt ind under, langs med reglen.
beton, men det kommer jo til at gå ud på ydersiden, så det skal være til udendørs brug.
det er jo en garage, så lige så godt dimensionere for lidt belastning - det er jo så lidt, men ville sige en form for reparationsbeton. Husk at stryge på prime inden, og efterlad 5mm for at jævne til med flydespartel - eftervand og dæk over betonen i fire dage. læs på sækken.
sikkert nogen der har mere kloge synspunkter.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.