Hej! Vi har en gammal porttelefon i vores gang, som vi gerne vil fjerne (den har ikke været i brug i mange, mange år). Det lader til, at den er afkoblet, der sker i hvert fald ingenting, når man løfter røret. Vi er desværre ikke de handy typer, men kan højst spartle og male på egen hånd. Det ville alligevel være rart at slippe for at hente håndværkere ind til en såpass lille opgave. Kunne vi alligevel klare dette selv, og hvordan skal vi i så fald gå frem? Noget særligt, vi bør tænke på?
Tak Åsa! Det er andelsbolig, og foreningen har meddelt, at "det er bare at fjerne den", da den ikke er i brug længere.Åsa Lund sagde:
Klip så trådene og skub dem ind i det hul de går i.
Hvis væggen er tapetseret (og overmalet) kan du tape et stykke ny tapet udenpå. Tape omhyggeligt, så det ikke flytter sig sidelæns. Derefter skærer du en firkant igennem BEGGE lag tapet. Fjern selvfølgelig først den fastklæbede. Derefter fjerner du også den fastmalede gamle tapet, skrab grundigt.
Nu har du et stykke væg uden tapet og et nyt stykke tapet, der passer på det sted.
Fyld elrøret med lidt fugemasse. Klæb den nye tapet fast. Spartl udenpå, hvis det er nødvendigt, efter tapetklisteret er tørt. Mal.
Klart
Hvis væggen er tapetseret (og overmalet) kan du tape et stykke ny tapet udenpå. Tape omhyggeligt, så det ikke flytter sig sidelæns. Derefter skærer du en firkant igennem BEGGE lag tapet. Fjern selvfølgelig først den fastklæbede. Derefter fjerner du også den fastmalede gamle tapet, skrab grundigt.
Nu har du et stykke væg uden tapet og et nyt stykke tapet, der passer på det sted.
Fyld elrøret med lidt fugemasse. Klæb den nye tapet fast. Spartl udenpå, hvis det er nødvendigt, efter tapetklisteret er tørt. Mal.
Klart
Klik her for at svare
