Hej! Vi har en gammal porttelefon i vores gang, som vi gerne vil fjerne (den har ikke været i brug i mange, mange år). Det lader til, at den er afkoblet, der sker i hvert fald ingenting, når man løfter røret. Vi er desværre ikke de handy typer, men kan højst spartle og male på egen hånd. Det ville alligevel være rart at slippe for at hente håndværkere ind til en såpass lille opgave. Kunne vi alligevel klare dette selv, og hvordan skal vi i så fald gå frem? Noget særligt, vi bør tænke på?
 
  • Gammel porttelefon på væg i entré ved hvid dør med messinghåndtag. Telefonen er tilsyneladende ude af funktion.
Åsa Lund
Telefonen er en del af et system, der ejes af enten din udlejer eller af din bostadsrättsförening.
Fejlmeld det og benyt lejligheden til at spørge om/hvornår systemet skal skrottes?
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Telefonen er en del af et system, som ejes af enten din udlejer eller din andelsboligforening.
Rapportér fejlen og benyt lejligheden til at spørge om/når systemet skal skrottes?
Tak Åsa! Det er andelsbolig, og foreningen har meddelt, at "det er bare at fjerne den", da den ikke er i brug længere.
 
Så er det vel bare at skrue den af, klippe kablet over og stikke det ind i væggen og spartle over hullerne?
 
Åsa Lund
Klip så trådene og skub dem ind i det hul de går i.
Hvis væggen er tapetseret (og overmalet) kan du tape et stykke ny tapet udenpå. Tape omhyggeligt, så det ikke flytter sig sidelæns. Derefter skærer du en firkant igennem BEGGE lag tapet. Fjern selvfølgelig først den fastklæbede. Derefter fjerner du også den fastmalede gamle tapet, skrab grundigt.
Nu har du et stykke væg uden tapet og et nyt stykke tapet, der passer på det sted.
Fyld elrøret med lidt fugemasse. Klæb den nye tapet fast. Spartl udenpå, hvis det er nødvendigt, efter tapetklisteret er tørt. Mal.
Klart (y)
 
  • Synes
Alfredo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.