J justusandersson sagde:
Enten bytter du A reglarne ud med C 24 reglar, eller så skruer du B reglarne fast i A reglarne. Alt ifølge vedhæftede billede.
[billede]
Det er ikke så let!!
Eftersom vi ikke ved noget om lasterne, går det ikke at regne det hjem. Det er ofte knæklængden, der er kritisk i disse tilfælde. Derudover bliver nedbøjningen på balken større i.o.m længere mellem pillerne, så den kan have behov for at blive udskiftet.
Alt som er indbygget der er dimensioneret for at klare det som det ser ud nu, begynder man at ændre på noget, så skal man regne alt om igen.

Læs mit foregående indlæg. Det er muligt at beregne lasterne ved hjælp af plantegningerne. Mit overslag viser, at den korte spændvidde gør, at bjælkemålene er tilstrækkelige. Problemet er reglarne af ukendt klasse, som med 70 mm dybde begrænser knæklasten.

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Arkitekttegning af en bygningskonstruktion med detaljer om tag, ydervægge og indervægge. Viser materialer som gipsplader, mineraluld og asfaboard. Ritning av enfamiljshus, Växjö kommun, teknisk beskrivning med detaljer om väggar, grund och dränering. Formular for byggetilladelse med tekniske detaljer, bygningsmaterialer og underskrift. Dokumentet er fra Stadsbyggnadskontoret. Fik tegninger (alt de havde, 4 stk) fra Stadsbyggnadskontoret.

• Synes
P001
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Læs mit forrige indlæg. Det er muligt at beregne belastningerne ved hjælp af plantegningerne. Min overslagsberegning viser, at den korte spændvidde gør, at bjælkedimensionen er tilstrækkelig. Problemet er reglerne af ukendt klasse, som med 70 mm dybde begrænser knæklasten.
Nogen yderligere tanke om, hvordan man kan gøre med henvisning til de dokumenter, jeg vedhæftede?

Reglerne i den bærende hjertevæg i bv er ifølge den tekniske beskrivelse 34x70 c/c 300 mm. Har reglerne omkring døråbningen den dimension?

J justusandersson sagde:
Reglarne i den bærende hjertvæg i bv er ifølge den tekniske beskrivelse 34x70 c/c 300 mm. Har reglarne omkring døråbningen de dimensioner?
Nej alle er 45x70.

Så gælder det, som jeg har skrevet tidligere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.