Domarn84 Domarn84 sagde:
Tack för bilderna.
Kanske färgen som gör de? men de ser ut som du har väldigt mkt finare struktur och inga större "repor"?
Domarn84 Domarn84 sagde:
Tack för bilderna.
Kanske färgen som gör de? men de ser ut som du har väldigt mkt finare struktur och inga större "repor"?
Om du vill ha en finare yta än putsen så går det utmärkt att bredspackla med Ardex F5 innan målning. Det är ett difföppet cementbaserat spackel. Förvattna bara ytan innan spackling så blir det lättare!

• Synes
Domarn84 og 1 anden
  • Laddar…
Farve fylder en del af ruheden ud. Jeg strøg kalkskam på en overflade, der var meget ru. Fyldte godt, men skal primes før maling.

• Synes
Domarn84
  • Laddar…
D Dublin sagde:
Netop det tror jeg ikke, du behøver at være bekymret for. Så bliver udseendet jo lidt anderledes, når du har malet, og det afhænger af belysningen. Dog skal du beslutte dig på forhånd, for du vil jo ikke male først og så finde ud af, at du vil lægge et lag puds mere.
Nej det er sandt... føler ikke, man vil gamble

D Drburr sagde:
Kan blive sådan, når man har påført et lidt for tyndt lag. Ikke noget mærkeligt i sig selv, ligner en skrubbet væg, smager sandsynligvis som en også.
Det kan ikke repareres i revnerne, så man må påføre et lag til.
Oki tak for info

Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson sagde:
Hm. Om det mørkere sidder lidt løst, måske kan det børstes væk med en fin pensel eller med hånden?
Jo de i sig er ikke noget problem tænkte mest på overfladen som var lidt "sandigere" end øvrigt hvor overfladen er hård og holdbar.

J jonasr1 sagde:
Havde en væg, der så ud omtrent som din efter pudsningen. Jeg tog et lag sandfarve i bunden for at jævne ud og "dæmpe" noget af livet. Resultatet blev kanon efter min mening.
Tak for tip:)

Freddegbg Freddegbg sagde:
Om du vil have en finere overflade end pudsen, så går det fint at bredspartle med Ardex F5 inden maling. Det er en diffusionsåben cementbaseret spartel. Forvandt blot overfladen inden spartling, så bliver det lettere!
Tak for tipset, skal tjekke dette

P per s sagde:
Farve fylder ud en del af ruheden. Jeg strøg kalkskam på en overflade, der var meget grov. Fyldte godt, men skal primes inden maling.
Tak for tipset:)

• Synes
JonasAndersson2
  • Laddar…
Domarn84 Domarn84 sagde:
Hej,

Har fået væggen pudset med finpuds c. Skal det ikke blive lidt finere overflade? Den er jo 0-1mm korn.
Samt overgange (det mørkere) flere steder føles ikke helt godt. Trækker man hånden der, slipper pudsen (kornene) og det er ikke særligt hårdt som øvrig overflade. Og de lodrette linjer i hjørnet føles heller ikke rigtigt professionelle. Nogen der har erfaring?
Den har pudset, når det er blevet for tørt. Hvis du tager pudsbrættet selv og trækker rundt nu, så bliver der flere ridser og mønstre. Maler du på det nu, vil ridser og mønstre skinne igennem. Underligt at folk bliver tilfredse, havde ringet den mureren og sagt skift fag.

Nja, der findes masser af måder at få det til at blive sådan her. Til våd brug og en forkert filtbræt. Brug som indeholder ballast med for store korn osv.

Domarn84 Domarn84 sagde:
Tak for tipset:)
Hej! Er i samme situation som dig. Hvordan gjorde du til sidst? 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.