Tænkte tjekke om der er nogen her, som har brugt Finja 280, flyder det godt ud, og hvordan bliver overfladen?

Ifølge Finja passer det godt i en kælder, da det tåler fugtvandringer og desuden kan man klinke direkte ovenpå, det lyder jo meget attraktivt, desuden kan man lægge det i lag fra 5-100mm.

MVH
Newman

280 flyder ikke ud særlig godt, det er svært at planflyde med den, hvis man ikke er vant. Men det afhænger selvfølgelig af, hvor tykt du skal lægge, jo tykkere desto bedre udflytning. Der findes sikkert spartelmasse, der er bedre egnet til dit formål, kig på Ardex ting for eksempel. De er rigtig dygtige til spartel.

Finja er dårlig til at håndtere reklamationer. Køb et andet mærke. Ardex er bedre både som produkt og support.

Har kigget lidt på ardex ting, men det der passer mig bedst der hedder k301 og er i en anden prisklasse end Finjas, desuden bliver det mindst 2 spartlinger med sådan en, da det højst kan lægges med 30mm pr. lag, og overfladen jeg skal lægge har nok et gennemsnit på 25-30 mm og dybere nogle steder.

Hvis man mærker, at det er svært at få plant, kan man så måske lægge en tynd overflade lad os sige 5mm af noget mere flydende ovenpå? Og hvad anbefaler I i så fald.
Jeg fristes mest af 280 på grund af prisen, ca 175kr/25 kg, men naturligvis skal nærigheden ikke tage overhånd.

Visst, du kan jo forsøge at gøre det så godt som muligt med 280, og i værste fald smide en omgang Ardex K14 eller noget, for at få det perfekt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.