Har lige fået taget omlagt, og der er et par ting, jeg overvejer at klage over. Jeg er dog usikker på, om jeg har nogen grund til det? Hvad siger I?
Sagen drejer sig om, hvordan man har lagt rygningsstenene. På et sted har man lagt stenen over vindskivesbeslaget, men på et andet sted har man lagt stenen under metallet. Dette resulterer i et mellemrum mellem vindskivesbeslaget og tagstenene. Det er hovedsageligt dette, jeg synes ser forkert ud, men måske er det okay?

Jeg føler, at hvis jeg skal påtale dette, så er det vel bedst inden jeg betaler fakturaen.

Bør man inspicere det nye tag, når man ikke har forstand på at vurdere arbejdet selv?

Tak på forhånd!

• Nylagt tag med sorte teglsten og nockpannor, viser detalje ved vindskivebeslag og tagstens placering, mulig glip mellem beslag og sten.
  • Tag med mørke teglsten og vindskivebeslag, hvor nogle teglsten ligger over og andre under beslaget, hvilket skaber et synligt glapp.
L
Er rygningsstenene sømmet fast, i princippet er det tæt der, men en anden ting jeg ser, er hvordan metallet ( ( vindskiverne ) hælder udad på begge tage, det vil føre til, at vandet løber på ydersiden af metallet ned på trævindskiven, ikke godt, de skal hælde ind mod tagstenene
Foto et ved rygningen, foto to til højre

Nokpander skal være sømmet/skruet med valmtætning under.
Vindskivebeslagene har en drypliste på ydersiden, som beskytter vindskiverne, men det lyder jo fornuftigt, at hældningen burde være mod tagstenene.

Hvad tror du om mellemrummet mellem vindskivebeslaget og tagstenene da? Mellemrummet er ~8cm på det højeste, og vindskiverne er helt ubehandlede, så det føles lidt ubeskyttet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.