Lidt for sent tip nu, men har man svage reglar og tung last, så er et alternativ at lægge et lag grus på jorden, flade ud og lægge trykimprægnerede reglar på gruset.

De to plinte er en meter ned i jorden og 30 cm over jord. Kræver nok sin mand at få op derfra.

Prøveboret en plint med 12mm bor i går og kom 20 cm ned med slagboremaskine. Så gik det trægt. Tanker om Jula's borehammer fra Meec, 600 kroner dukkede op. Læste at den borer gennem beton som smør. Men hvem ved?

useless useless sagde:
Det er ikke nok at bore nogle huller og putte lidt jern i. Skal armeringen gøre nytte skal den gå gennem hele plinten. Jeg ved ikke hvor høje de er, men jeg gætter på at det er mere end nogle dm? Skal du bore en halv meter-en meter så er det nok nemmere at lave en ny plint.

H
Roger G Olsson Roger G Olsson sagde:
De två plinter er en meter ned i jorden og 30 cm over jord. Kræver nok sin mand at få op derfra.

Prøveborede en plint med 12 mm bor i går og kom 20 cm ned med slagboremaskine. Så gik det trægt. Tanker om Julas borehammer fra Meec, 600 kroner dukkede op. Læste at den borer igennem beton som smør. Men hvem ved?
får meget ny beton for 600
Jeg ville ikke rode med at bore.
Ferskere beton er sejere at bore i med.

Boret har jeg iofs allerede. Men det du sagde om at løfte bolten lige op, måske kan jeg faktisk klare det. Paprøret vil sandsynligvis gøre, at der er lav modstand gennem jorden. Det lyder værd at prøve!

H Hallerudsbo sagde:
tiden og prisen på et 1 M bor så ville jeg hellere have lavet en ny sokkel.
15 cm bredde bør jo kunne løftes lige op og i med ny beton.

H
Ja det går.
Ellers har du en gynge til børnene eller lignende, så er det rebet og talje eller hæng dig i rebet for at få hjælp til at løfte op.

jeg selv havde udskiftet plinten og lavet om.
Men ellers lad den være uden.

• Synes
Roger G Olsson og 1 anden
  • Laddar…
Med 12 plinte på 9 kvadrat ville jeg ikke engang overveje at tage to op, fordi de mangler armering. Jeg ved ikke engang, om jeg ville overveje armering

• Elsker
Roger G Olsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.