Skalman65 sagde:
på vilket sätt skulle det vara rimligt, vad har jag missat att skriva som får dig att skriv så?
Du har kanske misset at kigge på produktbillederne på deres hjemmeside? Det ses tydeligt, at bøjlerne stikker ud et antal centimeter af garderoben. Skydedørene monteres derfor 60 cm fra væggen, og indretningen er 45 cm. For den, der ønsker at have skydedørene op ad for at bygge et grundere klædeskab, findes der tværstillede bøjleophæng, hvilket også ses på billederne.

Køb mere gulv, træk indretningen frem, læg gulv hele vejen og stil indretningen tilbage, monter derefter skydedørene på 60 cm dybde?

Skalman65 sagde:
Præcis hvad der var min tanke, men er lidt bekymret for slangene, derfor overvejede jeg lidt om en 2 mm pladestykke ville fungere som beskyttelse,
Nej, så ødelægger du jo saven!
Hvor overfladisk ligger slangerne?

Jeg ville have indstillet saven til præcis gulvtykkelsen, hellere lidt mindre end mere.
saver man en halv mm for lidt, kan man brække stykket løs alligevel.

Og ja, det går fremragende at sammensætte under gulvskinnen.
Men mål rigtigt nu :rolleyes:

Det er LK's forfræste spånplader til 16mm slanger.
Men som du foreslår at indstille saven på lidt mindre for derefter at bryde af, kunne fungere udmærket.

Jeg forstår ikke rigtig problemet, jeg fraråder dig at flytte skydedørene, det bliver ikke godt.
Skal du skære gulvet, burde det være ret enkelt at tage den sidste bræt ud (klikgulv) og save den af.

pbengtsson sagde:
Jeg forstår ikke helt problemet, jeg fraråder dig at flytte ind skydedørene, det bliver ikke godt. Skal du kappe gulvet burde det være ret enkelt at tage ud den sidste bræt (klikgulv) og save den af.
Han skal ikke flytte ind skydedørene, han skal dække gulvet med lidt klikgulv 60 - 45 cm fra væggen, hvor der ikke er lagt noget gulv (af sparsommelighed). Skalman vil altså bare ordne en flot samling, som altså gemmes under dørskenet.

• Synes
pbengtsson
  • Laddar…
KnockOnWood sagde:
Han skal ikke flytte ind skydedørene, han skal dække gulvet med noget klikgulv 60 - 45 cm fra væggen, hvor der ikke er lagt noget gulv (af sparsommelighed).
Skalman vil altså bare ordne en pæn samling, som altså skjules under dørskenet.
Du har helt ret, det må være det TS mener, gulvet slutter under gulvskenet på 60cm, men så bliver der en spalte til indretningen på ca. 15cm. Denne tråd burde være med til optagelsesprøven på læsehøjskole.

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
pbengtsson sagde:
Du har helt rätt, det måste vara det TS menar, gulvet slutter under gulvskenan på 60cm, men så bliver der en kløft til indretningen på ca 15cm. Denne tråd burde være med på optagelsesprøven i læseforståelse.
Stakkels dem, der skal tage optagelsesprøven da.
Og stakkels dem, der skal rette prøverne :D

• Synes
BiFuel
  • Laddar…
En enkel måde at løse det hele på er blot at lægge resten af gulvet i garderobeområdet for derefter at skjule samlingen mellem de to "forskellige gulve" med skinnen til skydedørene.

Jeg har kappet et klikgulv på lignende måde før, men da havde jeg adgang til dykker-sav og et multiværktøj (for at kappe de sidste cm hvor ikke klingen nåede). Det fungerer at tage de sidste cm med stemmejern også.

Ligger gulvvarmeslangen lige under, havde jeg også lagt en plade under, måske med noget masonit/karton ekstra. Men jeg ofrer jo hellere klingen end rørene. Kommer man ikke helt igennem, så skærer man let det sidste med en hobbykniv.

Skydedørsskinnen er ret bred, så det er ikke noget finarbejde der behøves.

pbengtsson sagde:
Jeg har skåret et klikgulv på lignende måde før, men da havde jeg adgang til dyksav og et multiværktøj (for at skære de sidste cm, hvor klingen ikke kunne nå).
Det kan lade sig gøre med en almindelig rundsav også, lidt mere besværligt at påbegynde snittet bare. Dybdeindstilling 1-2 mm mindre end gulvets tykkelse, så kan man skære eller bryde resten. Jeg har fjernet masser af flydende gulvspånplader på den måde - der var ganske vist ingen slanger under men derimod et gammelt trægulv, som jeg for alt i verden ikke ville beskadige.

Hvordan går det med garderoben? Et billede ville jo være på sin plads for at få stillet alle, der tvivler på, at du har forstået, hvordan garderoben skal monteres.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.