9,645 læst ·
25 svar
10k læst
25 svar
"fået forkert dybde" på garderobe, men gulvet er lagt hvordan løse situationen
Du har kanske misset at kigge på produktbillederne på deres hjemmeside? Det ses tydeligt, at bøjlerne stikker ud et antal centimeter af garderoben. Skydedørene monteres derfor 60 cm fra væggen, og indretningen er 45 cm. For den, der ønsker at have skydedørene op ad for at bygge et grundere klædeskab, findes der tværstillede bøjleophæng, hvilket også ses på billederne.Skalman65 sagde:
Køb mere gulv, træk indretningen frem, læg gulv hele vejen og stil indretningen tilbage, monter derefter skydedørene på 60 cm dybde?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Nej, så ødelægger du jo saven!Skalman65 sagde:
Hvor overfladisk ligger slangerne?
Jeg ville have indstillet saven til præcis gulvtykkelsen, hellere lidt mindre end mere.
saver man en halv mm for lidt, kan man brække stykket løs alligevel.
Og ja, det går fremragende at sammensætte under gulvskinnen.
Men mål rigtigt nu
Jeg forstår ikke rigtig problemet, jeg fraråder dig at flytte skydedørene, det bliver ikke godt.
Skal du skære gulvet, burde det være ret enkelt at tage den sidste bræt ud (klikgulv) og save den af.
Skal du skære gulvet, burde det være ret enkelt at tage den sidste bræt ud (klikgulv) og save den af.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Han skal ikke flytte ind skydedørene, han skal dække gulvet med lidt klikgulv 60 - 45 cm fra væggen, hvor der ikke er lagt noget gulv (af sparsommelighed). Skalman vil altså bare ordne en flot samling, som altså gemmes under dørskenet.pbengtsson sagde:
Du har helt ret, det må være det TS mener, gulvet slutter under gulvskenet på 60cm, men så bliver der en spalte til indretningen på ca. 15cm. Denne tråd burde være med til optagelsesprøven på læsehøjskole.KnockOnWood sagde:
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Stakkels dem, der skal tage optagelsesprøven da.pbengtsson sagde:
Og stakkels dem, der skal rette prøverne
En enkel måde at løse det hele på er blot at lægge resten af gulvet i garderobeområdet for derefter at skjule samlingen mellem de to "forskellige gulve" med skinnen til skydedørene.
Jeg har kappet et klikgulv på lignende måde før, men da havde jeg adgang til dykker-sav og et multiværktøj (for at kappe de sidste cm hvor ikke klingen nåede). Det fungerer at tage de sidste cm med stemmejern også.
Ligger gulvvarmeslangen lige under, havde jeg også lagt en plade under, måske med noget masonit/karton ekstra. Men jeg ofrer jo hellere klingen end rørene. Kommer man ikke helt igennem, så skærer man let det sidste med en hobbykniv.
Skydedørsskinnen er ret bred, så det er ikke noget finarbejde der behøves.
Ligger gulvvarmeslangen lige under, havde jeg også lagt en plade under, måske med noget masonit/karton ekstra. Men jeg ofrer jo hellere klingen end rørene. Kommer man ikke helt igennem, så skærer man let det sidste med en hobbykniv.
Skydedørsskinnen er ret bred, så det er ikke noget finarbejde der behøves.
Det kan lade sig gøre med en almindelig rundsav også, lidt mere besværligt at påbegynde snittet bare. Dybdeindstilling 1-2 mm mindre end gulvets tykkelse, så kan man skære eller bryde resten. Jeg har fjernet masser af flydende gulvspånplader på den måde - der var ganske vist ingen slanger under men derimod et gammelt trægulv, som jeg for alt i verden ikke ville beskadige.pbengtsson sagde:
Klik her for at svare