Er i slutfasen af et re4noveringsprojekt af et soveværelse.

Hvor vi har lagt et klikgulv på spånplade med gulv slanger.
samt en væg opført for at kunne placere et skab mellem denne og den eksisterende ydervæg.

Tanken var, at et skab fra Lumi med en dybde på 60 skulle monteres.

Men efter at skabet er kommet, viser det sig, at det kun er 45 dyb, ifølge oplysning har der aldrig været fremstillet andet med 45 dyb.

Så nu er spørgsmålet, hvordan løser jeg dette, klikgulvet tilpassede jeg efter et skab på 60, så det skal forlænges,

Min tanke her er at forsøge at få en metalplade under klikgulvet som beskyttelse, og med en rundsav skære gulvet og lægge en samling under skydedørsskinnen.

Hvad tror I om det?

45 cm dyb? Så får vel næppe en almindelig bøjle til voksenklæder plads. Eller sidder tøjstængerne "på tværs"?

Som jeg ser det, har du to valg: Enten stiller du garderoben 15 cm fra væggen, så ser det ok ud udefra. Lidt mindre volumen end du havde tænkt dig bare.

Eller så leverer du det du har købt tilbage, sælger det på blocket eller smider det ud, vælg selv. Og køber nyt i den rigtige størrelse. Det kaldes lærpenge :p

Jeg synes også, at problemet ikke er gulvet, det er, at garderoben er så lavvandet, at den bliver ret værdiløs som garderobe. Nogle bøjler på en tøjstang kan man bestemt ikke have der. Ingen netkurve heller.

Kigger jeg på lumis hjemmeside, så har de dels indretning til garderober samt skydedøre. Er det sådan, at du har købt deres indretning, og den er 45 cm? I så fald skal du måske også have skydedøre? Kan man ikke så montere dem 60 cm ud fra væggen? Eller har jeg helt misforstået?

• Synes
Claesk
  • Laddar…
En ting til, for at rigtig gnide det ind ;)

Næste gang lægger du vel gulvet fra væg til væg,
og sparer ikke ved at undlade at lægge under garderoberne :)

Når vi undersøgte og bad om tilbud, var det med indstillingen, at garderoben skulle være 60 dyb
(standard i "min verden"). Fik endda angivet på tilbuddet, at dybden var 685.

Men det viste sig, at de kun fremstiller garderober i 45 som sagt, og at man monterer en skydedør foran, deraf det angivne mål.

Muligheden for at returnere har vi, ifølge vores sælger.

Men da skal vi finde en firma, der kan fremstille en garderobe efter vores tegninger,
hvilket vi ikke har gjort, endnu...
Nogen der har et tip?

Vi er nok lige nu inde på at prøve at løse det med den garderobe, som vi har fået.

Men jeg har lagt klik gulvet for kort, det slutter ikke under garderoben, men ca. 20 cm foran.
"KnockOnWood" jo jeg kommer nok til at koste på mig en ekstra pakke næste gang :o
Og der overvejer jeg så, om man kan sammensætte gulvet under skydedørens gulv liste.
Spørgsmålet er så, hvordan jeg gør dette bedst, da jeg har gulv varmeslange under,
for at få samlingen under gulvskenen, skal jeg kappe et par cm?

Dermed kunne vi hænge bøjlerne på "normalt" vis,
og hylderne ville blive en smule grundere, end vi havde tænkt os, men vi tror, det ville fungere.

I skal altså kun have selve indretningen og ingen skydedøre?

Æ, glem mit indlæg, jeg læser som en rive! :)

Skydedøren monteres for sig, så kan du have hvad du vil bagved, sådan har det været på de Lumi-garderober jeg har monteret. Indretningen er 45cm for at få plads med god margin bagved, har haft lignende men dørene monterede 50cm dyb, det fungerede sådan, og dørene stødte ind i alt, der ikke var rigtigt stoppet ind.
Bøjle stangen sidder sandsynligvis et stykke ude i indretningen, så det går at hænge som i et almindeligt 60-garderobe.

Det er altså ikke garderoben, der er 45 dyb, men indretningen. Det er intet problem at hænge bøjler på denne, man hænger dem jo ikke lige under (på 22,5 cm) men et stykke ud, midt i den 60 cm dybe garderobe, dvs ved 30 cm. Tjekkede lige min Elfa, den indretning er 50 dyb og bøjlerne stikker 5 cm ud fra indretningen.

Så hvad er problemet, andet end at du har misforstået, hvordan man måler og monterer en garderobe? Det bliver jo helt mærkeligt, hvis gulvet ikke går hele vejen til væggen.

ANNA_H hvad har jeg misforstået,?
Den information vi har fået fra vores sælger nu efterfølgende
er, at Lumi kun fremstiller sine garderober og indretning i 45, har du nogen anden information,
vil jeg blive meget glad, hvis du kan linke til den for at kunne vise det til min sælger.

Men frem for alt håber jeg, at nogen kan give tips om, hvordan man smartest kapper gulvet, for at få samlingen på det rigtige sted.
Hvis det ville fungere med en plade under som beskyttelse for varmeslangerne, ligesom den variant jeg beskrev tidligere.

@Skalman65, har du virkelig styr på, hvordan dette klædeskab er konstrueret? #10 føles fuldt ud rimelig.

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
på hvilken måde ville det være rimeligt, hvad har jeg undladt at skrive, der får dig til at skrive sådan?

Indstil dybden på rundsaven 2mm dybere end gulvets tykkelse. Sav og saml på gulvet...

Præcis hvad der var min tanke, men er lidt bekymret for slangerne, derfor overvejede jeg lidt om en 2 mm plade kunne fungere som beskyttelse,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.