Hej!
Har set nogle tråde om lignende, og nu kommer jeg også og spørger. Jeg bor i lejlighed i hus bygget i 1938 og har sådan nogle vindueskarme. Tror I, at det er eternit? Det skaller en del på undersiden af, hvad der ser ud til at have været et ekstra lag af noget. Det ser jo ret usselt ud, men kan det være farligt at pille af? Der sidder tape på den ene vents skarpe kanter, da den sidder i sønnens værelse.
Tak på forhånd for svar.
Har set nogle tråde om lignende, og nu kommer jeg også og spørger. Jeg bor i lejlighed i hus bygget i 1938 og har sådan nogle vindueskarme. Tror I, at det er eternit? Det skaller en del på undersiden af, hvad der ser ud til at have været et ekstra lag af noget. Det ser jo ret usselt ud, men kan det være farligt at pille af? Der sidder tape på den ene vents skarpe kanter, da den sidder i sønnens værelse.
Tak på forhånd for svar.
Ser ud som Granit. Eternitvindueskarme var normalt mønstrede på undersiden, samt forsynet med producentens navn. Typ: Lommaskivan, eller lignende.
Så. Nej. Ikke farligt alt. Ikke engang hvis det havde været eternit, havde det været farligt for nogen, medmindre pladen faldt ned på din tå.
Staffan
Så. Nej. Ikke farligt alt. Ikke engang hvis det havde været eternit, havde det været farligt for nogen, medmindre pladen faldt ned på din tå.
Staffan
Ja, det er til ventilationen. Men det skaller også af på et lag på selve bordpladens underside, så det føltes lidt mistænkeligt.Anna_H sagde:
Sig det til mit gamle garagetagAnna_H sagde:
Ser virkelig ikke ud til at være eternit. Mal på undersiden med fx klar lak uanset hvad det er, måske er det nemmest. Ikke fordi eternit er farligt, men fordi man ikke vil have flag, der falder ned uanset hvad, om det er maling, lak eller eternit, og det er besværligt at skrabe...
Godt tip med lak, tak!J Jotsat sagde:Sige det til mit gamle garagetagMen indendørs, nej, det gør det ikke.
Ser virkelig ikke ud til at være eternit. Male på undersiden med fx klarlak uanset hvad det er, måske er det nemmest. Ikke fordi eternit er farligt, men fordi man ikke vil have flager, der falder uanset hvad, om det er maling, lak eller eternit, og det er besværligt at skrabe...
Klik her for at svare






