Et spørgsmål, der måske er svært at svare på ud fra en plantegning, men værd at forsøge, da vi får adgang til huset om en uge.
Den indkredsede væg vil vi åbne et dørhul i, omkring 140 cm.
Min første tanke var, at den var bærende, men så kom jeg til at tænke på, at fyrretræsgulvet (gammelt undergulv) på overetagen er lagt i den retning, som pilen på billede 2 viser. Da burde bjælkelaget ligge i modsat retning i forhold til gulvet, så derfor burde væggen ved kaminen være bærende?
Huset er bygget i 1912 og udvidet i 1964 med dagligstuen og soveværelset.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.