Hej
Et dumt spørgsmål, men jeg prøver alligevel:)
Har 2 smalle garager, som jeg vil lave til 1 stor i stedet. Hvor sandsynligt er det, at væggen, der adskiller garagerne, er bærende?
Vil selvfølgelig hyre en fagmand, før jeg hamrer væggen ned, men jeg vil alligevel vide, hvad jeg skal regne med.
Det er et 2-plans hus uden kælder.

Tak på forhånd

• Plantegning af hus med to smalle garager med et fremhævet område i rødt, der viser væggen mellem garagerne.
  • Plantegning af øverste etage i et to-etagers hus med køkken, badeværelse, vaskerum, stuer og soveværelser. Viser mål og lokalitet.
Sætter du slæden i væggen uden at erstatte med nogen form for bjælke, tror jeg risikoen er åbenlys, at du både må sove og gå på toilettet i garagen inden for en nær fremtid.

Tegningerne som du har vedlagt er mæglertegninger og derfor desværre helt værdiløse for at kunne vurdere dit spørgsmål. Fortæl lidt om bygningsår og byggemetode. Hvad er det for materialer i kældervæggene og etageadskillelsen mellem etagerne?

• Synes
Saabgubben
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Tegningerne, som du har vedhæftet, er mæglertegninger og derfor desværre helt værdiløse for at kunne vurdere dit spørgsmål. Fortæl lidt om byggeår og byggeform. Hvad er det for et materiale i kældervæggene og bjælkelaget mellem etagerne?
Tak for svaret! Det passer, har ikke orket at lede efter bedre tegninger i mine mapper.

Det er en Fritliggende 2-plans villa i skrånende terræn, byggeår 1972
Fundament: Kælder i skrånende terræn (betonplade)
Stolpe: Træ, beton/murværk
Facade: Sandsten, facadebeklædning

Bedste svar

Hvis du har et betongdæk mellem etagerne, hvilket ikke virker udelukket med hensyn til byggeåret, så er det muligt, at væggen mellem garagerne ikke er bærende. Men i så fald kræves der en armeringstegning for, at man kan sige det med sikkerhed.

• Synes
Saabgubben
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.