hej,
kan nogen hjælpe mig:
Er vægg-en/ar bærende (gælder "C" på tegningen)?

Huset er 2-plans souterræn-villa fra 1974
"C" -- 45x70 regler + spånplader
"A" og "B" - betonblokke - ca. 23 cm tyk
takker på forhånd!

• Plantegning af et souterrainhus fra 1974 med markerede vægge "A", "B" og "C", hvor "C" er indrammet med rød.
  • Plantegning af stueetagen i en to-plans villa fra 1974 med rumangivelser og sektioner markeret.
Hvad er det der stribede, som også findes ved siden af trappen?

ingen anelse :)

Senest redigeret:
Har du ikke været i huset?

jeg bor i huset å kan sige at der findes ingenting i korridoren mellem B C væggene

Det er usandsynligt, at "C" er bærende. Bærende vægge i souterrainplanet synes at være lavet af betonhulsten. "C" er nok kommet til senere. For at være helt sikker skal man dog vide, hvordan bjælkerne til overetagens gulv ligger.

takker justusandersson. så meget ved jeg om hvordan bjælkerne ligger:
D, E, F betonblokke / beton -ca23cm tykke
Planløsning af kælderetage med markerede betonblokke D, E, F i rød. Omfatter værelser som vaskerum, hall og gæsteværelse. Træbjælker i loft med isolering og en pil markeret med "C". Bjælkerne er forbundet med metalbeslag. Træbjælker og isolering i et loftkonstruktion, tæt på hinanden.

• Loftsrum med træbjælker og isolering, samt en metalstiver fastgjort til bjælkerne. Betongblokke nævnt i kontekst, ca. 23 cm tykke.
Senest redigeret:
Anna_H sagde:
Hvad er det der stribede som også er ved siden af trappen?
måske klädskåp / siddebænk?

Nej, "C" er ikke bærende. Så synes jeg, at billederne peger på en vis "sjusk", men det er måske dig, der har revet for at komme til at se?

yes, det mig som har revet:o

Det jeg tænkte på var, om den der stribede struktur kunne påvise noget bærende i stil med skorstenen i gamle huse. Selve væggene ser ud på tegningen til ikke at være af bærende type.

Kontroller for en sikkerheds skyld ved at save i hånden. Hvis savklingen klemmer fast, er reglen, du lige er ved at save over, bærende. Lad saven sidde, sæt en støttestang op, og bær af på passende måde, før du saver videre.

ok. takker

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.