7,205 læst ·
21 svar
7k læst
21 svar
Er væggen bærende?
I en betonkonstruktion er tiporexvægge aldrig bærende, de er dog armerede, så en tigersav er nødvendig. Det hurtigste er at skære hele skidtet over på midten og slå ned med en mukkert; pas dog på, så du ikke får blokke over dig.
Men hvis huset er dårligt tegnet eller har mangelfulde materialer, kan der opstå sætninger, og der kan komme pres selv på ikke bærende vægge. Hvis klingen sætter sig fast, når du saver, bør du tjekke med en professionel.
Der kan også løbe el-ledninger i samlinger osv., så sørg for, at det er afbrudt/slukket.
tiporex-blokke er ofte sat ind efter konstruktionen er støbt.
Men hvis huset er dårligt tegnet eller har mangelfulde materialer, kan der opstå sætninger, og der kan komme pres selv på ikke bærende vægge. Hvis klingen sætter sig fast, når du saver, bør du tjekke med en professionel.
Der kan også løbe el-ledninger i samlinger osv., så sørg for, at det er afbrudt/slukket.
tiporex-blokke er ofte sat ind efter konstruktionen er støbt.
Ok, skal youtuba lidt bilmaskin, slædehammer, bajonetsav VS. Siporexplade. Selvfølgelig mundbind!
Reservationer noteret. Skal lade den overvejelse modne lidt tror jeg; kommentarerne ovenfor VS. åbenlyse risici ved at rådføre sig på et forum (no offense)
* Hvilken type virksomhed / erhverv / uddannelse søger jeg for at finde den rette person?
* Tips til en kyndig virksomhed/person som tilbyder denne tjeneste (vurdering på stedet) i Stockholm nordpå?
Reservationer noteret. Skal lade den overvejelse modne lidt tror jeg; kommentarerne ovenfor VS. åbenlyse risici ved at rådføre sig på et forum (no offense)
* Hvilken type virksomhed / erhverv / uddannelse søger jeg for at finde den rette person?
* Tips til en kyndig virksomhed/person som tilbyder denne tjeneste (vurdering på stedet) i Stockholm nordpå?
Bilmaskine klarer du dig nok uden, nedrivnings- og saneringsfirmaer plejer at tage sig af selve nedrivningen. f.eks. http://uppsalaindustriskrotning.se/ eller http://www.ufs.nu/rivning-och-sanering . dem jeg har haft kontakt med, kan være at jobbet er for lille for dem dog = dyrt tilbud.
Vil du være 100 % sikker på bæreevne så er det nok en synsmand med garanti der gælder, også dette dyrt.
Ville have kørt på "hvad? må man ikke gøre sådan?" eller hoste op med en hel del kroner.
Vil du være 100 % sikker på bæreevne så er det nok en synsmand med garanti der gælder, også dette dyrt.
Ville have kørt på "hvad? må man ikke gøre sådan?" eller hoste op med en hel del kroner.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Tipset fra Jonatan Aasa synes jeg lyder som en farbar vej.
Bed naboen ovenpå danse jenka en runde mellem hver del, du saver ned
Tag lidt ad gangen og se hvad der sker.Jonatan Aasa sagde:
Bed naboen ovenpå danse jenka en runde mellem hver del, du saver ned
Hehe undskyld min dårlige respons. Jeg venter på svar på forespørgslen til besiktningsman.se men hvis ikke deres forslag er rimeligt, så vil jeg overveje tigerbladsiden. Det er planen for nuværende i hvert fald.KnockOnWood sagde:
I mellemtiden nikotinsanerer jeg hele lejligheden grundigt! Lidt sjovt at jeg i en avis i dag så en annonce med en ebolalæge for Røde kors, som havde nøjagtig samme udstyr som mit saneringsudstyr, som jeg stod i. Spørgsmålet er: er jeg overkitad eller er de underkitad?
Hvordan som helst, opdatering kommer, når der sker noget med væggen.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Denne væg er vel ikke bærende?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Kan man læse om væggen er bærende?
Er væggen mellem soveværelse og dagligstue bærende?
Er blåbetonvæggen bærende?
Är väggen bärande? Gullringhus byggt 1981
Planlösningar