Jeg har et påklædningsrum i mit soveværelse, som ligger væg i væg med mit køkken. Jeg overvejer at rive væggen i køkkenet ned, som støder op til påklædningsrummet, for på den måde at få et større køkken, og så at lukke døren fra soveværelset til påklædningsrummet. Lejligheden er i et hus, der er bygget i 1950. Det er OK at rive væggen ned, hvis den ikke er bærende ifølge bestyrelsen.
Jeg har ingen tegninger af lejligheden, men har lavet en skitse i Paint af, hvordan lejligheden ser ud. Det er væggen, der er markeret rød, jeg har tænkt mig at rive ned. Væggen er ca. 10-15 cm tyk og består af tegl + puds. Alle indvendige vægge ser sådan ud undtagen én tyk væg mellem badeværelset og stuen, som er ca. 40 cm tyk og er af stenhård beton.
Hvad tror I, er væggen bærende?
Jeg har ingen tegninger af lejligheden, men har lavet en skitse i Paint af, hvordan lejligheden ser ud. Det er væggen, der er markeret rød, jeg har tænkt mig at rive ned. Væggen er ca. 10-15 cm tyk og består af tegl + puds. Alle indvendige vægge ser sådan ud undtagen én tyk væg mellem badeværelset og stuen, som er ca. 40 cm tyk og er af stenhård beton.
Hvad tror I, er væggen bærende?
Nej det er den ikke.....
Ok, tak
Hvordan ved I, at det ikke er en bærende væg?
Hvordan ved I, at det ikke er en bærende væg?
Eftersom det sandsynligvis er væggene der går vandret (ifølge tegningen) gennem huset som er bærende eller i det mindste understøttende. Hvilket også den stiplede linje over døråbningen mellem køkken og soveværelse indikerer.
Ok, tak
Klik her for at svare