3,626 læst ·
19 svar
4k læst
19 svar
Er væggen bærende? - renoverer vaskerummet
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
45mm isolering giver ikke meget lyddæmpning. Derimod kan det eventuelt fjerne nogle vibrationer og støj fra vaskemaskinen.
Råsponten behøver du vel ikke at erstatte? Den kan du genbruge.
Hvis du ikke oplever, at væggen er støjende, så vil isoleringen nok ikke gøre så meget for at dæmpe lyden. Så ville jeg hellere sætte et eller to lag gipsplader på væggen og bruge tætningsmasse (akustoseal) i samlingerne. Det vil gøre betydeligt mere end isolering. Det er primært vægt, der lydisolerer.
Hvis du ikke oplever, at væggen er støjende, så vil isoleringen nok ikke gøre så meget for at dæmpe lyden. Så ville jeg hellere sætte et eller to lag gipsplader på væggen og bruge tætningsmasse (akustoseal) i samlingerne. Det vil gøre betydeligt mere end isolering. Det er primært vægt, der lydisolerer.
okay!F Finndjävel sagde:45mm isolering giver ikke meget lydisolering. Derimod kan det eventuelt fjerne lidt vibrationer og støj fra vaskemaskinen.
Brædderne behøver du vel ikke at erstatte? Dem kan du genbruge.
Hvis du ikke oplever, at væggen er støjende, så vil isoleringen nok ikke gøre meget for at dæmpe lyden. Så ville jeg hellere sætte et eller to lag gipsplader på væggen og anvende tætningsmasse (akustoseal) i samlingerne. Det vil gøre betydeligt mere end isolering. Det er primært vægt, der lydisolerer.
Lyder som det nemmeste er at springe over det..
syntes brædderne var svære at få af hele på den anden væg..
Så jeg endte med at dele dem med en tigersav..
de er klamrede
I don't know where you got this information from. This is clearly not true. A wall without insulation acts as a sound box. Sound is a wave. Having nothing in the way, one side of the plaster will affect the other, i.e. the other side will act like a loudspeaker diaphragm. And sometimes, like a loudspeaker, it can amplify the sound. An effect used in many musical instruments. When you put 45 mm of insulation in the wall, this wave is dissipated and is definitely quieter. Of course, 45mm studs do not provide much stability, so the wall transmits the sound as a whole wall, but an insulated one will always be much quieter. Besides, your solution with double plasterboard is more expensive and the effect will not be betterF Finndjävel sagde:45 mm isolering giver ikke meget lyddæmpning. Derimod kan det eventuelt fjerne lidt vibrationer og støj fra vaskemaskinen.
Hvis du ikke oplever, at væggen er støjende, vil isoleringen nok ikke gøre så meget for at dæmpe lyden. Så ville jeg hellere sætte et eller to lag gipsplader på væggen og bruge tætningsmasse (akustoseal) i samlingerne. Det vil gøre betydeligt mere end isolering. Det er primært vægten, der lydisolerer.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Jag sa inte att det inte dämpar. Det dämpar men bara marginellt. Råspont (wood) är inte samma som att ha en ihålig vägg med gipsskivor (plasterboard). Råspont är ganska mjukt och poröst. En tom vägg med gipsskivor kommer att bli som en trumma som förstärker vissa frekvenser. Den här väggen kommer inte att bli det.S sturnus sagde:I don't know where you got this information from. This is clearly not true. A wall without insulation acts as a sound box. Sound is a wave. Having nothing in the way, one side of the plaster will affect the other, i.e. the other side will act like a loudspeaker diaphragm. And sometimes, like a loudspeaker, it can amplify the sound. An effect used in many musical instruments. When you put 45 mm of insulation in the wall, this wave is dissipated and is definitely quieter. Of course, 45mm studs do not provide much stability, so the wall transmits the sound as a whole wall, but an insulated one will always be much quieter. Besides, your solution with double plasterboard is more expensive and the effect will not be better
Extra skivor på väggen ovanpå råsponten kommer att göra betydligt mera för att dämpa ljudet än att isolera med mineralull i tomrummet.
Jag är utbildad inom ljudteknik om du nu undrar varifrån jag fått idéerna.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Er væggen mellem soveværelse og dagligstue bærende?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Er blåbetonvæggen bærende?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Är väggen bärande? Gullringhus byggt 1981
Planlösningar -
Öppna upp kök, är väggen bärande?
Planlösningar -
Er væggen bærende i min garage?
Byggematerialer & Byggeteknologi