Er ved at afgrænse/sikre mod gennemgravning for noget grus i vores hønsegård, og den enkleste løsning er at gøre dette med lecablokke... MEN det er delvist under jordniveau, og der samles ofte vand, da det er en dal.

Kan lecablokke tåle at stå i vand, der fryser/optør om vinteren - eller vil de forvitre? Jeg vil helst lave en løsning, der holder i længden og kan være svær at lave om, da vi også skal bygge i nærheden.

Alternativet er at købe murblokke - til et helt andet budget (som allerede er presset).

Taknemmelig for feedback eller alternativer.

Claes Sörmland
Nja. De er helt frostsikre, hvis vandet kan dræne væk fra dem. Men hvis de bliver som isterninger, er der nok risiko for, at der sprænges stykker af.

• Synes
Idus
  • Laddar…
Brugte havefliser i beton plejer at være gratis og er rimelig frostbestandige og burde være egnede til formålet.

F fribygg sagde:
Brugte havefliser i beton plejer at være gratis og er rimeligt frostsikre og burde være egnede til formålet.
Ja, det ville være godt at få fat i. Jeg har brug for at bygge en "mur" på omkring 1,5kvm (fra siden) - så det bliver en del. Tak for tipset - skal lede efter det på nettet.

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Nja. De er helt frostsikre, hvis vand kan dræne væk fra dem. Men bliver de som isterninger, er der nok risiko for, at der sprænges stykker af.
Nja, nogle gange kan det ske, at de "står" i vand og risikerer at fryse. :-/ Måske laver jeg en kombination i stedet med betonblokke (eller gamle betonfliser) den del, der udsættes for vand, og måske lakeblock øverst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.