Krydsboltning er en gammel metode til at udjævne belastningerne mellem tilstødende gulvbjælker for at reducere svajproblemer. Bjælkernes bæreevne forbedres ikke.
Firmaet har via min indledende kontakt og ansvarlige svaret, at vi skal ordne det hele med en form for afløsning. Installatørerne havde vist fået en lille reprimande også. De havde åbenbart gjort sådan masser af gange, og der havde aldrig været nogle problemer, men den ansvarlige her var enig i, at kunden skal adspørges, og det skal gøres ordentligt. Var vel bare heldigt, at jeg nåede at se det alligevel, gætter jeg på.
Nu skal jeg prøve at undersøge, hvordan trappen egentlig er afløsset, og hvor reglerne går som underlag, inden vi i fællesskab bliver enige om en plan fremad. Tak for al input indtil videre!
Angående eventuel allerede eksisterende afveksling i forbindelse med trappen, sker den allerede ude på kattevinden.
Den venstre bjælke på billedet er den, der løber langs med trappen. Der sker altså ingen afveksling mod den nummererede afkortede midterbjælke i øjeblikket. Dog antager jeg, at bjælken langs med trappen får lasten fra spærkonstruktionen på en ikke optimal måde, eftersom den løber nogle centimeter ved siden af. Så bliver spørgsmålet - hvordan påvirker denne forskydning muligheden for at afveksle den afkortede midterbjælke mod den?
Kort opdatering! Butikken, der udførte installationen, har nu foretaget afveksling efter aftale og dækker omkostningen. Det blev både fordobling af den kappede mellemdrager samt afveksling mod nærmeste tagbjælke. Kommunen har fået tilsvarende supplering til den allerede færdige byggeanmeldelse og godkendt denne, så det ser ud til, at jeg kan sove godt for øjeblikket!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.