AG A, hvordan kan du tolke det, jeg skrev som om dosen skulle fastgøres i gips???? Det jeg skrev, var at "gipset" kunne sidde fast i dosen, og når dosen så bevægede sig (fordi den ikke sidder stift), kunne "gipset" revne/løsne.

elmont sagde:
AG A, hvordan kan du tyde det jeg skrev som at boksen skulle fastgøres i gips???? det jeg skrev var, at "gipset" kunne sidde fast i boksen, og når boksen så bevægede sig (fordi den ikke sidder fast), kunne "gipset" revne/løsne.
...og det jeg mener er, at boksen skal sidde fast.

AG A sagde:
...och det jag menar är at dosen skal sidde fast.
De er vel alligevel lavet i plast?

Mine stikkontakter og afbrydere herhjemme sidder i hvert fald meget fast, i betragtning af at de har et modhold, når man skruer dem fast i dåsen. Men man skal måske kunne dreje på dem og sådan?

Facket sagde:
Er det ikke bedre jeg afleverer de ekstra plader jeg har til byggemarkedet eller lægger det på vores lager og bruger det på et andet job end at smide den ødelagte plade væk? Mange tager sikkert den vej, men jeg synes det er vigtigt at overveje miljøaspektet, alle bækkens små.
Er de ødelagte, må byggemarkedet tage dem tilbage, hvorfor betale for ødelagte ting, der gør, at man ikke kan gøre et 100 procent godt arbejde. Jeg sætter ikke ødelagte plader op hjemme hos mig, de er for billige til at snyde med. Er spartelmasse miljøvenligt?

Tror du det er sådan man skaber en god relation med sin byggemarked, ved at klage over nogle plader, som du selv siger er så billige? Skal jeg returnere de plader, jeg selv har kommet til at beskadige, og skyde skylden på, at de var sådan, da jeg fik dem? For det kan man jo bestemt ikke bevise noget om, hverken den ene eller anden vej. Som en anden nævnte, ikke spartelmasse, gipsbrug..

Dåsen er af plast og er oftest sømmet fast i en træregel, sømmene løber i "huller" og plejer oftest ikke at sidde stumt mod reglen. Man kan også anvende forskellige klodser af træ eller plast samt nogle gange regelbeslag af plade, dog bliver de ikke stumme, men kan bevæges nogle mm både i dybden og siden. Ingen dåser plejer at sidde stumt, medmindre de sidder i beton, de bliver stumme, når man fastgør apparatet, så dåsen trykkes mod bagsiden af pladen, og apparatet mod forsiden af pladen.

• Synes
lars_stefan_axelsson og 2 andre
  • Laddar…
Nej har du skadet dem selv skal du ikke returnere dem. Har man et godt forhold til sin byggemarked sender de ikke beskadigede varer og hvis de ved et uheld gør det, bliver det udskiftet uden at noget skal bevises.

Tænkte på netop det sidste du nævner om at det bliver stumt når det er monteret og klart. Kan ikke udtale mig om hvor holdbart et gipsbrug er så derfor lader jeg være.

Klart man reklamerer hvis det handler om 20 af 100 plader, men når det er tale om 2-3 kantstødte plader... kom nu? Skær lidt pap af, bed maleren om at reparere, inden han går i gang med at spartle samlinger? At man vælger ikke at sætte en beskadiget plade op derhjemme til sig selv er én ting, men når man arbejder med det hele dagene og man vejer alternativerne, så er det i hvert fald givet for mig.

elmont sagde:
Dosan er af plastik og fastgøres ofte med søm til en træregel, sømmene løber i "huller" og sidder typisk ikke stift mod reglen. Man kan også bruge diverse kottlingar af træ eller plastik samt nogle gange regelbeslag af plade, dog bliver de ikke stive, men kan bevæges nogle mm både i dybde- og sidderetning. Ingen doser plejer at sidde stift medmindre de er i beton, men de bliver stive når man fastgør apparatet så dosan trykkes mod bagsiden af pladen og apparatet mod forsiden af pladen.
Sætter man doserne korrekt og er fagperson, så sidder de fast, ellers bør man nok skifte erhverv 😀

Polos, jeg kan jo fortælle, at der er forskel på at sidde stumt og at sidde fast. Måske skal du bede om at få komme på studiebesøg hos en elektriker, der arbejder på en byggeplads, så du kan se og føle :thumbup:

• Synes
Tony Rosendahl og 2 andre
  • Laddar…
Facket sagde:
Klart man reklamerer om det handler om 20 af 100 plader, men når det drejer sig om 2-3 kantstødte plader... kom nu? Skær lidt pap væk, bed maleren reparere, inden han går i gang med at spartle samlinger? At man vælger ikke at sætte en beskadiget plade op derhjemme til sig selv er nok én ting, men når man arbejder med det hele dagen og overvejer alternativerne, er det i hvert fald givet for mig.
Hvis 2-3 ud af hundrede er kantstødte, sæt pladen der, hvor enden skal skæres, så skaden forsvinder, og man har gjort et rigtigt godt stykke arbejde.

Ja, skal planlægge arbejdet bedre.

Snailman
elmont sagde:
Polos, jeg kan jo fortælle, at der er forskel på at sidde fast og at sidde fast. Måske skal du bede om at komme på studiebesøg hos en elektriker, der arbejder på en byggeplads, så du kan se og føle :thumbup:
Jeg voksede op i et blåbetonhus, og jeg er blevet uudholdeligt træt af stikkontakter, som man skal holde fast, når man trækker stikket ud (for at undgå at stikkontakten følger med), så til mit byggeri købte jeg nogle metalvinkler til mine vp2 dåser, dem har jeg ikke brugt før for nyligt (de var svage), da jeg satte en på hver side af dåsen. :thumbup:

Jeg har 70 reglar og 17 mm råspont på begge sider, normalt sætter jeg dåserne i to stumper taglægte, som jeg sømmer i råsponten og derefter skruer dåsen med to skruer i taglægten diagonalt. (Der er jo en grund til, at jeg aldrig bliver færdig)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.