41,242 læst ·
130 svar
41k læst
130 svar
Er dette virkelig fagmæssigt udført af en rutineret tømrer?
Timelønnen for kunde bliver den samme uanset om håndværkeren har værktøj eller ej, da det er markedet der styrer prisen og ikke mængden af værktøj. Derimod vil en håndværker med høj tidsforbrug få det svært når det er hårde tider.heimlaga sagde:Jo mindre værktøj man behøver desto billigere er man helt uafhængig af tidsforbrug. Lønnen kan nemlig efterlades ubetalt, men ikke værktøjsindkøbene.
En af de mere mindeværdige skænderier var da vi skulle flytte 20 kubikmeter grus og chefen mente, at det var for dyrt med trillebøre, så alt skulle bæres i spande. Et andet mindeværdigt skænderi var da det blev anset billigere at stå og save store mængder vægstolper med fukssvans end at anskaffe en kapsav....... og så havde samme chef frækhed til at kræve ubetalt overtid fordi det gik for langsomt med skillevæggene.
Billigste entreprenør er populær blandt kunderne og billigste entreprenør mangler per definition værktøj.
Jeg tror ikke TS her spreder nogen glædesord over sin håndværker direkte...
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Er vel mere sandsynligt, at håndværkeren har sjusket væk den rigtige doseringsfræser og i stedet tog den nærmeste, da han vurderede, at det alligevel ikke ville kunne ses, når afbryderen er på plads. Klodset af håndværkeren, men havde han taget afsted efter en ny, ville vi i stedet have fået en tråd, hvor trådstarters klagede over, at han blev nødt til at betale, fordi håndværkeren stak af på værktøjsindkøb.
Jeg havde en håndværker, der plejede at debitere for værktøj, der blev forbrugt på mit job, typisk flisebor, dosfræser og andet, der gik i stykker! Han syntes, det var meget logisk, at jeg skulle betale for det 
Renoveringsnovice
· Dalarna
· 3 173 indlæg
Jeg måtte betale for leje af luftrenser, da mit badeværelse blev saneret. Lidt mærkeligt kan jeg synes, når de kun beskæftiger sig med nedrivning og sanering :S Men det er klart, det blev billigere for dem.
En rigtig håndværker kan klare at lave et hul uden hulfræser, hvis det viser sig, at man har glemt at medbringe T70, det tager godt nok lidt længere tid, men bliver lige så godt.
Så har jeg erfaring med, at visse såkaldte seniorhåndværkere er ligeglade med, hvordan det ser ud, de er bare der for at tjene penge, da de har spillet pensionskortene forkert.
Så har jeg erfaring med, at visse såkaldte seniorhåndværkere er ligeglade med, hvordan det ser ud, de er bare der for at tjene penge, da de har spillet pensionskortene forkert.
Altså, sådan gør man ikke. Du får et dårligere produkt end hvis klodset havde brugt de korrekte værktøjer.
Hvis man ser bort fra risikoen for, at gipsen sprækker, hvis doserne ikke sidder 100, er problemet, at du får spartelbakker omkring doserne, når maleren har ordnet det. Det betyder igen, at der vil være mellemrum omkring vægudtagene, hvilket er trist, hvis man går op i detaljerne.
Og nej, rammerne dækker normalt ikke et 80-hul i bredden.
Hvis intet er aftalt, og du tager det til retten, ved jeg ikke, om du ville få medhold. Men jeg ville have indhentet en anden til at skifte pladerne, hvis de nægtede at rette det, og derefter trukket beløbet fra den klodsede faktura.
Hvis man ser bort fra risikoen for, at gipsen sprækker, hvis doserne ikke sidder 100, er problemet, at du får spartelbakker omkring doserne, når maleren har ordnet det. Det betyder igen, at der vil være mellemrum omkring vægudtagene, hvilket er trist, hvis man går op i detaljerne.
Og nej, rammerne dækker normalt ikke et 80-hul i bredden.
Hvis intet er aftalt, og du tager det til retten, ved jeg ikke, om du ville få medhold. Men jeg ville have indhentet en anden til at skifte pladerne, hvis de nægtede at rette det, og derefter trukket beløbet fra den klodsede faktura.
Hvis vi ser bort fra, om det er den rigtige eller forkerte doseringsbor, der er anvendt, forstår jeg ikke, hvorfor en reparation og spartling skulle give sparteltoppe. En reparation vil jo, hvis den laves korrekt, komme til at være i samme højde som pladen.ronolo sagde:
Hvis der bliver en sprække, sidder dåsen for langt ude.
Hvis man får sparteltoppe, når man spartler og har slebet, gør man noget forkert.
Det er vel ingen snedker, der har gjort det der... det er en amatør, der har set et sted, at de har brugt T80 til 70 dåser i OSB men så ikke forstået, at i gipsen bruger man T70 dåsefræser.