L
Hej, jeg er i gang med at lægge nyt gulv. Tidligere lå der et plastgulv i køkkenet.

I forbindelse med dette ser jeg, at nogle regler er grønne.

Sandsynligvis trykimprægneret??
Jeg mærker ingen lugt nu eller da
vi købte det for 1 år siden.

Hvad ville I have gjort? Køkkenet i øvrigt er fra 60-70'erne.
Der ligger gul mineraluld som isolering mellem bjælkerne.

Jeg orker/har virkelig ikke tid/penge til at rive hele gulvet op :( Grønne, muligvis trykimprægnerede trælægter med pink mineraluld imellem. Gammelt køkkengulv under renovering, set uden plastikken. Grønne trægulvregler og lyserød isolering set gennem et brudt gulv.
 
  • Træbjælker med grønt skær, muligvis trykimprægnerede, ses under et gulv. Gul mineraluld og byggestøv er også synlige i området.
Trykimprægneret eller måske mere sandsynligt cuprinolbehandlet. Stop lidt af bjælkelagsisoleringen i en plastikpose, bind den sammen og tag en lang gåtur. Når du kommer hjem, stikker du næsen i plastikposen, inden du går ind. Lugter det indelukket, så er det imprægneringsmiddel.
 
  • Synes
SågspånPappspikEternit og 1 anden
  • Laddar…
Hvad er der under gulvet/reglarne?

Værst er jo trykimprægnerede regner indstøbt i betonplade.
Synes også det mere ser ud som om man har penslet dem med Cuprinol.
 
L
Larsa Larsa sagde:
Hvad er der under gulvet/reglerne?

Værst er jo trykimprægnerede regler indstøbt i betonplade.
Synes også det mere ser ud som man har penslet dem med Cuprinol.
Det er en lille krybekælder, så det er i "luften" og ventileres under
 
Så længe det er tørt, giver klorfenol (som indgik i cuprinol grøn og gammel trykimpregnering) vel ikke lugt? Så måske er det nemmest at lade det være, hvis I ikke oplever gener?
 
Senest redigeret:
  • Synes
Lunda123
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.