Nej. :)

Hvad er der at ikke stole på?
Farven eller?

Jeg tror, at farven har M A R G I N E L betydning, når isoleringen er 10mm tyk.

Hej,
Fortæl gerne, hvad der er dårligt ved produktet. Det er sandsynligvis for godt til at være sandt, men det ville være godt at vide præcis, hvad der ikke er godt ved det.
For os, der tokisolere, ville det være en drøm med så tynd isolering, hvis det virkede. Tænk, hvor mange kvadratmeter der ville blive frigjort. Vi har et byggeareal på 121 kvm, men boligarealet i stueetagen bliver kun 106 kvm. :(
Det er ganske vist flot med dybe vinduesnicher, men det ville have været endnu sjovere med mere plads.

mvh
David

Ujujuj, jeg troede det var ret indlysende...
Men hvis man bruger sund fornuft da:
Man tager aluminiumfolie+liggeunderlag+aluminiumfolie( ;) ) og så taler man om "isolans" i stedet for U-værdi, der siges at være "misvisende".
Kald mig tørvetriller og bagstræber, men jeg tror, at det er nonsens. Læg mærke til TROR. Jeg har aldrig set produktet. Og aldrig hørt om det før nu. Men jeg kan aldrig tro, at det har noget at gøre i svenske tage, vægge og gulve, som skal slås med op til eller over 30 minusgrader måneder i træk.

Det eneste produkt, jeg tror, kan slå tykke, traditionelle materialer fremover, er Aerogel - hvis man får ned produktionsomkostningerne.
http://stardust.jpl.nasa.gov/photo/aerogel.html

Jeg er også skeptisk, men ville gerne høre konkrete argumenter hvorfor det ikke fungerer fra folk som kan isolering bedre end jeg. Sund fornuft ser jeg nok ikke som et direkte konkret argument, derimod køber jeg dit argument om "Isolans".

mvh
David

Jo er også lidt skeptisk. Har set eksempler på materialet.
Det er tilsyneladende nogen, der skal forsøge at markedsføre det i Sverige.

Aluminium med plast på indersiden, med luft på begge sider og en tynd blød frigo/celleplast i midten.

Men hvor aldringsbestandigt er det, det tørrer måske ud og smuldrer.
Hvad er resultatet ved gennemgang sammenlignet med "almindelig" isolering.

Jeg er enig med tidligere indlæg. Det ser ud til at være MEGET "TV-shop" over dette produkt.

Ser man på den tekniske beskrivelse, så ser man, at varmeledningsevnen er 0,004, hvilket vil sige 10 gange bedre end normale isoleringsmaterialer som f.eks. mineraluld. Sandsynligvis er dette en slags specialmateriale, der engang er udviklet til specielle formål, måske rum-/ubåds-/eller lignende trænge rum. Jeg tror, det er svært bare at opfinde en varmeledningsevne, da det er let at kontrollere på et prøvningsinstitut, så sandsynligvis er oplysningerne faktisk korrekte.

Materialet bruger vakuumteknik (har ingen anelse om hvordan :)) og det betyder, at hvis materialet går i stykker, mister superisoleringen. Så bliver varmeledningsevnen 0,02, hvilket også er meget godt, men ikke SÅ fantastisk.

Det burde være dyrt...eller...?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.