5,330 læst ·
21 svar
5k læst
21 svar
Er dette materiale sundhedsskadeligt (skumplast til lydisolering)?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Måske du skulle lytte "dernede bagpå" støvsugeren, hvor udblæsningen sidder i stedet.raddforasbest sagde:
Men pas på så du ikke indånder nogle støvrester
Og du, det der med "Kalles Asbest" var ikke sjovt, bare dumt.
Opfører du dig lige så tåbeligt, når du taler med din psykiater?
Hvad mener du ikke sjovt, det var da helfrasigt synes du ikke det, aben?
Jeg synes, I er meget, meget negative... bliver selvfølgelig ikke glad af, hvad I påstår, da det indebærer et lydfyldt miljø.
Men hvordan forklarer du, at denne dæmper eksisterer? http://www.luftbutiken.se/ljuddampare/480-ljuddampare-stl-125-60cm.html
For hvis det eneste, der hjælper mod lyd i luftkanaler, er reduceret luftstrøm, burde den maskine være som at sælge småsten... mindsker luftstrømmen kan man gøre ved at tape for hullet.
Jeg synes, I er meget, meget negative... bliver selvfølgelig ikke glad af, hvad I påstår, da det indebærer et lydfyldt miljø.
Men hvordan forklarer du, at denne dæmper eksisterer? http://www.luftbutiken.se/ljuddampare/480-ljuddampare-stl-125-60cm.html
For hvis det eneste, der hjælper mod lyd i luftkanaler, er reduceret luftstrøm, burde den maskine være som at sælge småsten... mindsker luftstrømmen kan man gøre ved at tape for hullet.
Værktøjsgal
· Stockholm
· 1 399 indlæg
Det er ikke luftstrømmen, du skal sænke, men lufthastigheden. Det gør du ved at gå op i areal, som jeg skrev i din anden tråd.
Hvad angår almindelige kanallyddæmpere, som du linker til, så dæmper de rimeligt i høje frekvenser, men dårligt i lave frekvenser. De vægtede støjværdier, som ofte findes angivet på maskiner, siger egentlig ikke så meget, men er mere en rettesnor. Det, der er interessant, er, hvor meget støj maskinen afgiver ved forskellige frekvensbånd. For helt at kunne afgøre, hvad der kræves for at opnå en given lydreduktion, skal anlægget måles op, enten ude i marken eller i et laboratorium.
Hvis du er allergisk og/eller bekymret for emissioner og partikler, kan det være godt at vide, at almindelige kanaldæmpere indeholder stenul. Jeg forklarede i din anden tråd, en alternativ løsning. Skumplast er virkningsløs hvad angår lydisolering pga. dens lave densitet.
Hvad angår almindelige kanallyddæmpere, som du linker til, så dæmper de rimeligt i høje frekvenser, men dårligt i lave frekvenser. De vægtede støjværdier, som ofte findes angivet på maskiner, siger egentlig ikke så meget, men er mere en rettesnor. Det, der er interessant, er, hvor meget støj maskinen afgiver ved forskellige frekvensbånd. For helt at kunne afgøre, hvad der kræves for at opnå en given lydreduktion, skal anlægget måles op, enten ude i marken eller i et laboratorium.
Hvis du er allergisk og/eller bekymret for emissioner og partikler, kan det være godt at vide, at almindelige kanaldæmpere indeholder stenul. Jeg forklarede i din anden tråd, en alternativ løsning. Skumplast er virkningsløs hvad angår lydisolering pga. dens lave densitet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Jo visst, megasjovtraddforasbest sagde:
Du skal få en lille regneopgave. Godt at have noget at sysle med i stedet for at ligge søvnløs og bekymre sig.
Citat fra Bygga Hus
http://www.byggahus.se/forum/ventil...-tyst-ventilation.html?perpage=15#post1105998
Tag nu og regn ud lufthastigheden i din apparat, og sammenlign med ovenstående værdi.
Det er altså ikke flowets størrelse, som afgør hvor meget det lyder (suser pga. turbulens), men lufthastigheden.
Taper du for hullerne, så øger du nok snarere lufthastigheden, og dermed susen.
Men at så motordelen i sig selv lyder mere ved højere hastighed er vel selvklart.
God nat, og glem nu ikke åndedrætsværn
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 indlæg
raddforasbest sagde:Hvad mener du ikke sjovt, det var da helt vildt, synes du ikke det, apan?
Jeg synes, I er meget, meget negative. Bliver selvfølgelig ikke glad for det, I påstår, da det indebærer et lydfyldt miljø.
Men hvordan forklarer du, at denne dæmper eksisterer? [link]
For hvis det eneste, der hjælper mod lyd i luftkanaler, er reduceret luftstrøm, burde den maskine være som at sælge småsten. Man kan reducere luftstrømmen ved at tape hullet til.
Læs, hvad der står.
<< Rette lyddæmper med 50mm stenuldsfyldning >>
Se så nogle episoder af Arge snickarn, når der mangler vindueskarme.
Protte
Hejraddforasbest sagde:[link]
Havde tænkt gøre min luftrenser lydløs og første skridt er at købe mig en sådan her plade [link]
og tape på med dobbelthæftende tape, da det er aluminium, foreslå ellers en god lim.
Mit spørgsmål er OM DET ER FARLIGT, altså giftigt at indånde, sig at man står og saver i det og får i sig MASSER af støv.
Jeg vil have det på en maskine og dermed vil vibrationerne skabe slid i nogen grad.
Vil ikke blive overrasket efter jeg har startet projektet så jeg spørger nu i stedet.
OG så undrer jeg mig om det går at save/skære i det, da jeg skal gøre det for at få det til at passe, der findes håndtag og andet på luftrenseren,
Det er i princippet ufarligt for dig! De evt. partikler, som du får i dig, er så få, at du ikke vil tage skade af det. Medmindre du skal håndtere flere ton af stoffet? Du får mere usunde stoffer i dig blot ved at gå en runde udenfor eller hvis du spiser frugt fra ICA.
//Calle
Skønt at TS kun er bange for asbest, for ellers så ville han ikke engang kunne gå ud... der findes endnu farligere ting i luften... 
I dag dræber asbest ikke så meget, i dag er det andre ting, der dræber...
Men hypokondri er en alvorlig sygdom....
I dag dræber asbest ikke så meget, i dag er det andre ting, der dræber...
Men hypokondri er en alvorlig sygdom....
Klik her for at svare