22,476 læst ·
57 svar
22k læst
57 svar
Er dette asbest?
Hvad har det med TS' spørgsmål at gøre? Ser du nogle tegn på asbest der, og i hvilken form og del? Forstår ikke, hvorfor alle tror at en KV/VV ledning i et bolighus skulle være isoleret overhovedet med asbest. Ingen krav på temperatur osv., som ofte var en faktor, og moderniteten er på plads, når maskin/nøttehårsfiltet er erstattet med MU. Det, der mest kunne irritere luftvejene der, er eventuelt kiselgurmassa, magnesiamassa og natriumsilikat på gasbindene, når alt er knastørt, er det ikke at spøge med.Mattias Axelsson sagde:
Det ser også ud til at der er lidt spoltråd, er den sikkert identificeret, kan være rigtig lumsk, præcis som formaldehyden i den gamle hæderlige MU. Spørgsmålet er værd om den ikke kan forstærke chemtrails nu, når den slipper ud af kraftpappens hårde lænker.
Stav i det mindste faren korrekt som KOW nævnte tidligere.
GK100, præcis, jeg tror at kemien er det potentielle problem i dette hus. OT igen men det var virkelig rart at slippe af med den stinkende korkoplastmåtte! Din kommentar om spoltråd er derimod noget nyt for mig. Kan du uddybe?GK100 sagde:Det som mest skulle kunne irritere luftvejene der er evt. kiselgurmassa, magnesiamassa og natriumsilikat på gaze, når alt er knastørt er det ikke noget at spøge med.
Det ser også ud til at der er lidt spoltråd, er den sikkert identificeret, kan være rigtigt lumsk, ligesom formaldehyden i den gamle gode MU. Spørgsmålet er om den ikke kan forstærke chemtrails nu når den slipper ud af kraftpappens hårde bånd.
Stav i det mindste faren korrekt som KOW nævnte tidligere.![]()
Hvis det var uklart, så var det ironisk ment, det er almindelig tynd stål- eller kobbertråd oprullet på en træpind i dette tilfælde for at binde rundt om isoleringen på rørene. Det ses nok lidt på nogle af billederne.
Ja, hvis vi skal være lidt på sporet, er dit byggeri nok på grænsen ind i den tid, hvor mange mærkelige stoffer og materialer blev set som fremtiden.
Ja, hvis vi skal være lidt på sporet, er dit byggeri nok på grænsen ind i den tid, hvor mange mærkelige stoffer og materialer blev set som fremtiden.
Har intet med Ts spørgsmål at gøre. Det var et par andre indlæg om sundhedsrisici. Derfor kommentaren.
Hvorfor jeg tror, at der kan være asbest i bøjningerne, er fordi jeg har saneret x antal netop for asbest.
Hvad har min stavning med det hele at gøre?
Hvorfor jeg tror, at der kan være asbest i bøjningerne, er fordi jeg har saneret x antal netop for asbest.
Hvad har min stavning med det hele at gøre?
Haha, missede ironien totalt. Så behøver jeg ikke ændre opfattelse af hvad spoltråd erGK100 sagde:
Det var ikke din stavning, men generelt i tråde af denne slags. Og selvfølgelig er asbest et grimt problem, når det er alvorligt, men det er svært at finde i tilfælde som TS, medmindre man forsøger at lave forretning ud af det, som jeg i hvert fald nogle gange får en fornemmelse af. Det gælder vel i øvrigt de fleste farer, der kan blive en frygt for visse mennesker, alt fra EM-felter til de mere eksotiske hjernespøgelser.Mattias Axelsson sagde:
Og for at drage lidt nytte af din ekspertise, i hvilken form og hvorfor skulle asbest anvendes i bøjningerne i et tilfælde som TS? Hvorfor skulle den almindelige gips m.v. pludselig ikke være tilstrækkelig i en så moderne isolering, hvor mineral-, slagger- eller glasuld forekommer?
Læs dette link for at få lidt info. http://www.vvsforum.se/index.php?id=3159
Ja Mattias, dit link er nok nærmest en forstærkning af min tanke om geschäft, og desuden giver det et eksempel på, hvor fullmoon kan have fået sin procentsats 90 fra. Det er alt for svævende vendinger der til, at jeg kan opfatte det som et svar på mit spørgsmål om, hvor du har fået dette om bøjninger osv. fra. For at gøre det tydeligt ser det ud som et indlæg i diverse branchetidsskrifter som EIO vedrørende elinstallationer, hvor jeg personligt har tilstrækkelig stor fagkundskab og indsigt til at vurdere meget som sniksnak. Desværre er det sådan, og synd for dem, der føler sig urolige for den daglige asbestfare, og da mener jeg ikke evt. "troll" her på BH.
Du får selvfølgelig tolke alt, som du vil. Det er ret sjovt at blive kaldt troll så snart jeg kommenterer i en tråd og kommenterer ud fra erfaring. Men det eg klart eftersom jeg bare arbejdet med sanering i godt ti år og saneret böjar i tusindvis så skal jeg ikke udtale mig i spørgsmålet. Uden overlader det til jer mere indsigtsfulde.GK100 sagde:Ja Mattias, din link er nok nærmest en forstærkning af min tanke om geschäft og desuden giver det et eksempel på, hvor fullmoon kan have fået sin procentsats 90 fra. Det er alt for overfladiske ord der for at jeg skal kunne opfatte det som noget svar på mit spørgsmål om, hvor du har fået dette om böjar osv fra. For at gøre det tydeligt ser det ud som en indlæg i diverse branchetidsskrifter ligesom EIO vedrørende elinstallationer, hvor jeg selv har tilstrækkelig stor fagkundskab og indsigt til at bedømme meget som snak. Desværre er det sådan, og synd for dem der føler sig bekymrede over den daglige asbestfare, og da mener jeg ikke evt. "troll" her på BH.
Det var ikke dig jeg lidt letsindigt kaldte for troll, men visse andre trådskabere på forummet hvor i hvert fald jeg med tiden glider i den retning. Du skal ikke blive nærtagende eller forarget over hvad jeg skriver, det er helt ærligt ment da jeg undrer mig over asbest i mange tilfælde, især sk bøjer på 60-70 tals isolering af rør uden større krav. det er der du kunne udfylde med i hvilken form asbest kommer ind, hvor det ellers mest er sten-, slagge-, glasuld med papir, gips, vandglas, gasbind osv.
Jeg skal ikke plapre mere eller virke BW det er ikke hensigten, men nu når du har arbejdet med dette, ved du måske eller har fundet ud af mere end det som fremgår af dit link. Som ser ud til at være udbredt i byggebranchen så også fullmoon lader til at have opfanget et tal, jeg har opfattet det som at denne arbejder med el.
Jeg skal ikke plapre mere eller virke BW det er ikke hensigten, men nu når du har arbejdet med dette, ved du måske eller har fundet ud af mere end det som fremgår af dit link. Som ser ud til at være udbredt i byggebranchen så også fullmoon lader til at have opfanget et tal, jeg har opfattet det som at denne arbejder med el.
I linket er der billeder af, hvordan det kan se ud, når der er asbest i bøjningerne.
http://www.haltagningsentreprenorer...ar/elever/06-f-risker_o_atg_farliga_amnen.pdf
http://www.haltagningsentreprenorer...ar/elever/06-f-risker_o_atg_farliga_amnen.pdf
Moderator
· Stockholm
· 57 826 indlæg
Jeg fjernede tidligere et indlæg i tråden, som lå lige før GK100-indlægget, hvor et troll blev nævnt. Jeg tror, det var den person, han henviste til.
Indlægget blev fjernet, fordi det var Off Topic, handlede om faren ved asbest, mere end om hvorvidt det findes eller ej i isolering som den, vi ser i det første indlæg her i tråden.
/moderator
Indlægget blev fjernet, fordi det var Off Topic, handlede om faren ved asbest, mere end om hvorvidt det findes eller ej i isolering som den, vi ser i det første indlæg her i tråden.
/moderator
Klik her for at svare
