Hej!

Skal købe plast/byggefilm til dampspærren, og jeg spekulerer nu på, om der er nogen forskel på forskellige fabrikater.

Jeg er primært ude efter to eller tre egenskaber.

Jeg vil selvfølgelig have, at dampspærrefunktionen fungerer, hvilket jeg ikke tror er noget problem, men den skal jo være aldringsbestandig samt, hvis muligt, ikke slippe radongas igennem.

Er der nogen her, der ved, om der er nogen forskel med hensyn til disse egenskaber mellem forskellige fabrikater af plast.

/Jonas

Bare spørg efter Åldersbeständig
byggfolie på byggemarkedet så
får du det rigtige.
Om den stopper for radongas ved jeg ikke.

Med venlig hilsen Putte

Ja det er radongassen der er spørgsmålet...

Plejer man ikke at lægge almindelig bygningsfolie under krybekældre for at modvirke, at radon siver op i huset, eller er det en speciel plast?

/Jonas

Er radon ikke det, man er bange for, transporteret i luften? Hvis det passer, så stopper al plast, der stopper luft/fugt, også radon.

Edit. så nu endda at du skrev radongas, og så burde det sige sig selv.

Ja, det er luftbåren radon, der er det farlige.

Ja, det burde jo være sådan, at almindelig aldersbestandig byggfolie stopper radongassen.

/Jonas

Det er almindelig (aldersbestandig) plast, der stopper radonet, ingen mærkeligheder der. Det svære er at få det tæt.

Angående forskelle på fx Byggmaxplast og anden plast, så har jeg i hvert fald ikke oplevet nogle forskelle. Jeg tror, jeg har brugt tre forskellige produkter, men alle opfylder den samme svenske standard, som jeg kan huske.

Lyder godt

Så bliver det en tur ind på K-Rauta i dag...

/Jonas

Vær bare omhyggelig med at få en aldersbestandig, har set en variant som er lidt tyndere og ikke UV-blokeret (aldersbestandig)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.