Jeg er ret amatør, når det kommer til byggeri. Ved ikke engang, om jeg stiller dette spørgsmål i den rigtige forumkategori.

Jeg vil skrue to skrivebordsplader sammen, men da det er laminat, kan jeg hverken fræse materialet ud og indsætte bordpladekoblinger, eller forsøge at bore huller i siderne, da der er "plastik" rundt om hele pladen.

Dog har jeg set, at man kan have en lignende kobling, men som skrues fast PÅ (eller rettere sagt under) pladen og som derefter spændes, uden at skulle bore store huller i pladerne (bortset fra et par små skruehuller for at fastgøre koblingen).

Jeg leder som sagt efter noget lignende, behøver ikke at være nøjagtigt. Bare det er muligt at fastgøre to skrivebordsplader uden større invasiv indgreb.

• En metalforbindelse til at samle skrivebordsplader, bestående af to vinkler, en skrue og en bolt, monteret på en træoverflade.
Rickard.
Det går helt fint at bruge almindelige samlebøjler på en laminatbordplade, men det er selvfølgelig mere kompliceret end den variant du leder efter, fordelen er, at spændkraften placeres præcis, hvor man vil have den, mens den anden vil bøje pladerne, men det er måske ikke et problem i virkeligheden.

Jeg har desværre ikke et godt tip til, hvor du kan finde.

• Synes
Herman.H
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Det går alldeles utmærket at anvende almindelige samlingsbeslag på en laminatbordplade, men det er selvfølgelig mere kompliceret end den variant, du leder efter. Fordelen er, at spænkraften havner præcis der, man vil have den, mens den anden vil bøje pladerne, men det er måske ikke et problem i virkeligheden.

Jeg har desværre ikke noget godt tip til, hvor du kan finde det.
Pladerne er jo plastbelagte på kanterne, det kommer vel bare til at flosse og løsne.

Jeg kan tænke mig at improvisere frem en lignende anordning som på billedet, jeg viste, hvor jeg beholder "cylinderen" og møtrikkerne fra et almindeligt samlingsbeslag. Derimod fastgør jeg med L-formede plader på hver side af bordpladerne. Kan det fungere, tror du? Har du nogen idé om, hvilke forskellige dele der er bedst at kombinere?

Rickard.
H Herman.H sagde:
Pladerne er jo plastbelagt på kanterne, det kommer vel bare til at flosse og løsne.

Jeg kan tænke mig at improvisere mig frem til en lignende apparat som på billedet jeg viste, hvor jeg beholder "cylinderen" og møtrikkerne fra et almindeligt samlingsbeslag. Derimod fastgør jeg med L-formede plader på hver side af bordpladerne. Kan det mon fungere? Har du nogen idéer om hvilke forskellige dele der er bedst at kombinere?
Jeg er på ingen måde ekspert på emnet, så tag mine ord for hvad de er værd.

At samle fabrikssider mod hinanden vil aldrig blive særligt skjult, og limningen vil kun blive så stærk som limet, der holder plastkanten på plads, men med gode samlingsbeslag ville jeg ikke være bekymret for det. Jeg tror egentlig, at man plejer at samle skårne sider, men det gør du som du vil.
Plasten kan du bore igennem med et almindeligt træbor uden problemer, det er bare en tynd plastliste.

Jeg har ingen gode tips til en mere kreativ løsning end at følge anvisningerne på almindelig vis.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.