Jeg er ret amatør, når det kommer til byggeri. Ved ikke engang, om jeg stiller dette spørgsmål i den rigtige forumkategori.

Jeg vil skrue to skrivebordsplader sammen, men da det er laminat, kan jeg hverken fræse materialet ud og indsætte bordpladekoblinger, eller forsøge at bore huller i siderne, da der er "plastik" rundt om hele pladen.

Dog har jeg set, at man kan have en lignende kobling, men som skrues fast PÅ (eller rettere sagt under) pladen og som derefter spændes, uden at skulle bore store huller i pladerne (bortset fra et par små skruehuller for at fastgøre koblingen).

Jeg leder som sagt efter noget lignende, behøver ikke at være nøjagtigt. Bare det er muligt at fastgøre to skrivebordsplader uden større invasiv indgreb.

• En metalforbindelse til at samle skrivebordsplader, bestående af to vinkler, en skrue og en bolt, monteret på en træoverflade.
Rickard.
Det går helt fint at bruge almindelige samlebøjler på en laminatbordplade, men det er selvfølgelig mere kompliceret end den variant du leder efter, fordelen er, at spændkraften placeres præcis, hvor man vil have den, mens den anden vil bøje pladerne, men det er måske ikke et problem i virkeligheden.

Jeg har desværre ikke et godt tip til, hvor du kan finde.

• Synes
Herman.H
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Det går alldeles utmærket at anvende almindelige samlingsbeslag på en laminatbordplade, men det er selvfølgelig mere kompliceret end den variant, du leder efter. Fordelen er, at spænkraften havner præcis der, man vil have den, mens den anden vil bøje pladerne, men det er måske ikke et problem i virkeligheden.

Jeg har desværre ikke noget godt tip til, hvor du kan finde det.
Pladerne er jo plastbelagte på kanterne, det kommer vel bare til at flosse og løsne.