Findes der noget godt lim, der udvider sig lidt (købe hvor?)? Jeg skal forsøge at fjerne knirken fra trætrappen. Hvad mere kan man gøre?

Jocke

PU-lim (polyuretan) ekspanderer ret godt.
Bliver meget hårdt, når det er hærdet.
Findes der, hvor du køber trælim.

Ellers ved jeg ikke, trappeknirk er svært at få bugt med.

Er det en ny trappe? Ingen trapper skal limes!!! Ofte går det at efterstramme en nyere trappe og spænde trinene godt ind i vangen. En trappe skal strammes rigtig hårdt, det er ganske vist et byggesæt, men skal ikke monteres som en møbel fra IKEA, men snarere som et topstykke på en bil.

Hvor meget udvider PU-lim i forhold til fugeskum?

Som Havsutsikt siger: Lim ikke trappen!
Efterspænd skruerne ordentligt, og hvis det ikke hjælper, fjern skruerne. Brug nye længere skruer. Brug gerne Torx, de kan holde til at blive strammet. ;)

Jeg har ikke tænkt mig at lime trappen. Jeg tænkte at lægge lidt lim under trappetrinene, så at trinene presses lidt op, så man måske slipper lidt af knirken.

Jocke

Det kommer ikke til at virke. Skruva er det, der gælder.

Samt skrue glemte jeg at skrive. Det kan vel ikke blive værre. Jeg har skruet i lidt ekstra skruer her og der og det er blevet lidt bedre men stadig mest knirken ved væggen hvor jeg kun kan komme til nedefra og skrue trinnene.

Jocke

Det bliver værre med lim. Midlertidigt kan det hjælpe, men ikke i længden. :(
Prøv at skråskrue trinene fra undersiden ind i vægvangen. Forbor gerne, så går det lettere. :)

Så dropper jeg limet. Hvilken størrelse skrue er bedst at bruge?

Jocke

Torx 5,0x70 eller 5,0x90 plejer jeg at anvende. :cool:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.