Skal du binde selv, så tag valgfri båd fortskaffning, typ ankerline eller fald line. 8mm line har en brudstyrke på ca 1500kg afhængigt af mærke og 10m line har brudstyrke på ca 2000kg afhængigt af mærke. Det sværeste i det hele bliver egentlig indfæstningen af dette, så indfæstningen virkelig holder. Men det burde kunne løses med en wire som fæstet i kroge eller lignende. eller en solid regel med masser af huller i, som skrues på plads måske.
Jeg havde samme tanke om reb af forskellige slags, der bliver en prisforskel fra meget billigere til meget dyrere, og så er det svært at give en god beskrivelse af udførelsen og som du skriver, fastgørelsesanordningen, svært når man ikke er på stedet og ser hvordan det er, forudsætningerne er ofte ikke de samme for os alle.
Havde jeg brugt mine klatrereb, bliver det billigere at bestille færdigt net, køber man tyndere line, fuldt ud tilstrækkeligt, bliver det tidskrævende og måske ikke lige så godt som fabriksknytningen, de fra fabrik er ofte splejsede, ikke bundet, kordellerne er opdelt og flettet ind i næste maske, og mange faldsikringsnet har en metalkerne, gætter på en rustfri tråd....
Men jeg havde bare for sjov skyld bundet en selv.... Sandsynligvis blevet skør efter et stykke tid og bestilt en færdig...