Hvilke muligheder findes der, og hvor kan man tænkes at finde tekstile net, der kan bruges som gulv til et lille loft mellem tagbjælkerne til børnene?

I stil med Børn leger på et tekstilnet loftsgulv i en åben bolig med spisestue og stor glasvæg.

• Synes
Nötegårdsgubben og 1 anden
  • Laddar…
L
Fast eller blødt som en trampolin

Hurtig.

L
Der findes galvaniserede og rustfri armeringsnet (ingen rust) og stærke, men der kræves en ret kraftig fastgørelse, så det ikke kan falde ned, men den del må I tage med en anden, kan ikke give forslag til afstande.

Et specialsyet lastnet med korrekt fastgørelse burde virke. Det burde være muligt at få producenter af sportsnet til at rette det til. Regn dog med, at det også skal være sikkert for voksne.

• Synes
jacobk og 1 anden
  • Laddar…
L Liteavvarje sagde:
Der findes galvaniserede samt rustfri armeringsnet (ingen rust) og stærke, men det kræver en ret voldsom fastgørelse, så det ikke kan falde ned, men den del må I tage med en anden, kan ikke give forslag på afstand
Ok, ikke så fast, det bør være en slags tekstil, så det er nogenlunde blødt at kravle/sidde på.

snuttjulle snuttjulle sagde:
Et specialsyet lastnet med den rette fastgørelse burde fungere. Man burde kunne få producenter af idrætsnet til at lave det. Regn dog med, at det skal være sikkert for voksne også.
Lastnet lyder godt, har dog ikke fundet noget godt online, nogen idé om hvem der sælger?

Jeg fandt http://usacord.ch/2984/produkte-3/netze (nettene på rulle) hos Hornbach, men de virker lidt spinkle. Sendte en mail til dem og spurgte.

Cool idé!

Gjorde en billedsøgning på sikkerhedsnet og stødte over denne side, Scancord, de burde nok have noget, der passer. Jeg tænkte på sådan nogle, der findes bagved hockeymål eller på driving ranger, men det ser ud til, at der findes en overflod af forskellige typer. Så ikke noget om bæreevne/kvm, men nogle 100 kg vil man nok gerne have.

• Synes
jacobk
  • Laddar…
Jeg har desværre ingen anelse om, hvor de findes, "nettene" til lege-/klatrestativer, både i kæder med plast udenpå og de net, der er fremstillet i alt fra grov hamp til poly....nogen plast, reb, de klarer flere hundrede kilo, flere ton ved netkonstruktion.

Jeg har en svag erindring om, at en dansk virksomhed fremstiller "klatrenet"
måske ingen hjælp....

Tænk på, at det skal klare diverse voldsomme lege og slid....

Mvh P-A

Måske jeg skal præcisere mig, jeg ved hvem der sælger, vil bare ikke anbefale noget af den grund at jeg ikke har nogen anelse om hvordan deres produkter er.
Jeg er selv klatrer, jeg havde knyttet et eget net, hvis det havde været til mig...

Mvh P-A

• Synes
jacobk og 1 anden
  • Laddar…

Bedste svar

Nettet som du efterspørger på billedet er sandsynligvis et faldsikringsnet, som vi bruger rundt om og under stilladserne, Scancord markedsfører dem, findes flere producenter.

Mvh igen.....

• Synes
jacobk
  • Laddar…
P Pagno sagde:
Måske jeg skal præcisere mig, jeg ved hvem der sælger, vil bare ikke anbefale noget af den grund, at jeg ikke har en anelse om, hvordan deres produkter er.
Jeg er selv klatrer, jeg ville have knyttet et eget net, hvis det havde været til mig...

Mvh P-A
Knytte eget er et spændende alternativ. Nogle tips til info omkring materiale og fremgangsmåde?

P Pagno sagde:
Nettet som du efterspørger på billedet er sandsynligvis et faldsikringsnet, som vi bruger rundt om og under stilladserne. Scancord markedsfører dem, der findes flere producenter.

Mvh igen.....
Tak, faldsikringsnet har jeg ikke tænkt på at man kan søge efter!

J jacobk sagde:
Jeg fik svar fra Scancord at deres faldsikringsnet ([link]) er egnet til formålet
Godt, send gerne et billede når du er færdig, sjovt med billeder. Held og lykke, husk at fastgørelserne skal være sikre....

Skal du knytte selv så tag valgfri bådtov, typ ankerline eller faldline. 8mm line har en brudstyrke på ca 1500kg afhængigt af mærke og 10m line har brudstyrke på ca 2000kg afhængigt af mærke. Det tricky i det hele bliver vel egentlig fastgørelsen af dette, så fastgørelsen virkelig holder. Men det burde kunne løses med en wire som fastgøres i kroge eller lignende. eller en solid bjælke med masser af huller i som skrues på plads måske.

• Synes
jacobk og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.