13,403 læst ·
27 svar
13k læst
27 svar
Dyre spær...
Salstershus.Finansvalpen sagde:
www.ka-byggteknik.se
Nu har vi desuden sagt til om isolering for 2 uger siden, og stadig er intet kommet >
Han vil have, at vi meddeler, når vi har brug for visse ting, og så skal han sende det.
Ja, klart....
Ikke meget...Linnex sagde:
I dag kom hoveddørene lidt forsinket...
Dobbeltdør plus bryggersdør.
En af dobbeltdørene havde en flot skade på ydersiden >
Kan tilføje, at i dag fik vi at vide af leverandøren, at isoleringen først kommer den 4/12. Den som skulle komme på en uge.
F-n så træt jeg bliver....
Ville bare kommentere dette. Googlade Salstershus og fik disse bitre kommentarer blandt de første træffere. Synd hvis folk skal få dette indtryk. Vi bygger også Salstershus og har en helt anden opfattelse!! Har også talt med flere, der bygger og er meget tilfredse. De er helt fantastiske at have at gøre med, er altid villige til at svare på spørgsmål, give tips osv. Fantastisk service med andre ord. Hjælper med at løse problemer, der opstår på en glidende måde. Det kan måske være sådan, at nogle lægger deres egne fejl over på leverandøren?! Desuden bliver huset helt utroligt flot - har faktisk ikke set noget, der er i nærheden, når man ser sig omkring på markedet.Severus sagde:
Selvbygger
· Stockholm
· 8 594 indlæg
Kan I ikke skifte leverandør så?Severus sagde:Da kommunen nægtede os at have husets standardvinkel på tagspærene (35 grader), så var vi nødt til at tegne dem om til 22 graders tagvinkel. Væggen på huset blev så hævet med maks 1 m, hvilket giver en minimal meromkostning for gips og nogle meter ekstra regeltræ. Men det gælder kun hver anden regel, da de andre "indgår" i selve tagspærene.
At beregne belastning mm er jo ingen problem med dagens dataprogrammer. Hvilken snezone mm er jo bare at taste ind. Min kære hustru som har gået på byggeteknisk linje ville kunne beregne det selv med lidt "opfriskning
Vores leverandør vil have 93.000:- plus moms for de nye tagspær ud over standardtagspærenes pris
Jeg ringede til tagspærfabrikken og fik at vide, at vores NYE tagspær kostede lidt mindre end 30.000:-. (først nægtede han at oplyse mig, men da han hørte "vores" beløb blev han medgørlig med det samme) Så øvrige udgifter er altså konsulenterne med deres dataprogrammer???, eller så lægger vores kontakt på nogle hundrede procent i "salær"
Fragt indgår allerede i standardudførelsen, så det tilkommer ikke.
Naboeen som også har bygget hus på den måde reagerede stærkt, da han hørte beløbet...
Betale og være glad?? Eller kontakte Forbrugerstyrelsen?
Det er vel sådan man behandler leverandører med for dyre påslag - skift til en billigere
/K
Man kan næsten tro, at du arbejder for dem!Erik631 sagde:Ville bare kommentere dette. Googlede Salstershus og fik disse bitre kommentarer blandt de første hits. Synd hvis folk skal få dette billede. Vi bygger også Salstershus og har en helt anden opfattelse!! Har også snakket med flere som bygger og er meget tilfredse. De er helt fantastiske at have med at gøre, stiller altid op med svar på spørgsmål, tips osv. Super service med andre ord. Hjælper med at løse problemer som opstår på en glidende måde. Det kan måske være, at nogle lægger deres egne fejl over på leverandøren?! Desuden bliver huset helt utroligt flot - har faktisk ikke set noget der er i nærheden, når man kigger rundt på markedet.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Erik er jo tilsyneladende bosat i Östergötland, hvor Salsterhus ligger, så man må vel formode, at den person, der driver Salsterhus (jeg har ikke fået det til mere end en person, så med 'de' forstår jeg ikke, hvem yderligere der henvises til) ikke opfører sig som værst, når han arbejder for sine naboer, men Severus byggede jo i Stockholm, og man skal tænke på, at Severus havde brug for ekstra forstærket fundament og en anden taghældning, som ikke var prissat, inden byggeriet? Bygger man et Salsterhus uden modifikationer, er det jo sværere for Salsterhus at salte regningen....
Så Severus' erfaringer må man vel tolke som, at man skal passe på, hvis der er brug for den mindste ændring i huset, samt hvis man bor udenfor Östergötland. (Personligt ville jeg passe på uanset, hvor jeg bor)
Så Severus' erfaringer må man vel tolke som, at man skal passe på, hvis der er brug for den mindste ændring i huset, samt hvis man bor udenfor Östergötland. (Personligt ville jeg passe på uanset, hvor jeg bor)
Ja eller hvad!carlbanan sagde:
Desuden alle de fejlagtige fakturaer, trusler om ikke at sende vores trappe, hvis vi ikke betaler slutfakturaen (inden vi overhovedet har fået alle vores ting), ting der mangler, ting vi har fået ENORMT meget for meget af osv osv
Jeg vil ikke skjule min mening om dette enmandsfirma ikke!!!
Vi har ikke engang fået alle 40 timer bygningsledelse, som vi har betalt for.
Ja, så må det jo være - alle som bor inden for grænsen til Østergötland bliver vel behandlet, alle andre dårligt - at jeg ikke tænkte på det, det var usædvanligt dumt af mig....
Snailman sagde:Erik, er jo tydeligvis bosat i Østergötland, hvor Salsterhus ligger, så man må vel formode, at den person, der driver Salsterhus (jeg har ikke fået det til mere end én person, så med 'de' forstår jeg ikke, hvem yderligere der menes) ikke opfører sig værst, når han arbejder for sine naboer, men Severus byggede jo i Stockholm, samt man må tænke på, at Severus havde brug for ekstra forstærket fundament og en anden taghældning, som ikke var prissat inden byggeriet? Bygger man et Salsterhus uden ændringer, er det jo sværere for Salsterhus at salte regningen....
Så Severus' erfaringer, må man vel tolke som at man skal passe sig, hvis den mindste ændring i huset er nødvendig, samt hvis man bor uden for Østergötland. (Personligt ville jeg passe mig uanset hvor jeg bor)
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Hej Erik, havde ikke set at det var et salsterhus du byggede i din byggetråd, jeg har ingen anledning til ikke at tro dig på at du ikke har haft nogle problemer, men hvis du ikke var nødt til at ændre tagkonstruktionen eller fundamentet sammenlignet med standard, så kan du jo ikke vide noget om, hvordan det havde været, hvis du havde behøvet det?
Jeg har heller ingen anledning til ikke at tro på Severus' beskrivelse af hvor meget ekstra der blev debiteret, eller at der blev en masse dyre armeringsmåtter til overs, eller at Severus ikke lykkedes med at få en detaljeret specifikation af disse ekstrakostnader, og konklusionen må så desværre nok være at man skal passe sig for denne leverandør...
Jeg har heller ingen anledning til ikke at tro på Severus' beskrivelse af hvor meget ekstra der blev debiteret, eller at der blev en masse dyre armeringsmåtter til overs, eller at Severus ikke lykkedes med at få en detaljeret specifikation af disse ekstrakostnader, og konklusionen må så desværre nok være at man skal passe sig for denne leverandør...
Vidste I ikke, før I skrev kontrakt på huset, at I skulle have en 22 graders taghældning? Det lyder som om, I fandt ud af det efter I havde skrevet kontrakt. At lave radikale ændringer som at ændre en tagkonstruktion efter kontraktunderskrivelsen bør man nok være forsigtig med. Så sidder man jo virkelig i klistret hos leverandøren, føles det som. Man bør også finde ud af, hvad bygningsnævnet mener, før man begynder at bygge, for det kan I vel ikke have gjort, siden I betalte så dyre ekstragebyrer for jeres tagstole.
Når jeg læser dine problemer, undrer jeg mig over, hvorfor man bygger løsvirke på entreprise og ikke selv køber materialer og delentrepriser som gravearbejde, el osv., afhængigt af ens egen kompetence osv. I alle tilfælde er mit råd: Skriv et brev adresseret til ARN og vis det til byggevirksomheden. Stil dine krav. Send det, og angiv i skrivelsen til virksomheden, at hvis du ikke har fået svar og leverancer samt øvrige rimelige krav opfyldt inden 8 dage i henhold til god handelsskik, vil du sende brevet til ARN. Problemet, der kan opstå, er naturligvis en endnu surere og vanskeligere byggefirma, men hvad siger, at du får dine ting alligevel. Hvordan ser virksomhedens økonomi ud. Det er ikke usædvanligt med nogle referenceobjekter, og så begynder problemerne for at snyde købere og forsvinde eller gå KK. Gammel bygmand og indkøber
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Som jeg har forstået det, så sælger Salstershus kun byggesættet og hjælper lidt med råd...
så bygherrer osv. har intet med Salstershus at gøre, i øvrigt så ser huset ud til at være færdigt nu og indflyttet.
så bygherrer osv. har intet med Salstershus at gøre, i øvrigt så ser huset ud til at være færdigt nu og indflyttet.
Klik her for at svare