Da kommunen nægtede os at have husets standardvinkel på spær (35 grader), var vi nødt til at tegne dem om til en 22 graders tagvinkel. Væggen på huset blev så hævet med maksimalt 1 m, hvilket giver en minimal meromkostning for gips og nogle meter ekstra regeltræ. Men det gælder kun hver anden regel, da de andre "indgår" i selve spærene.
At beregne belastning m.m. er jo ingen sag med dagens dataprogrammer. Hvilken snezone m.m. er jo bare at taste ind. Min kære ægtefælle, som har gået på byggeteknisk linje, kunne selv beregne det med lidt "friskning op
Vores leverandør vil have 93.000:- plus moms for de nye spær ud over standardspærenes omkostning
Jeg ringede til spærfabrikken og fik oplyst, at vores NYE spær kostede lidt mindre end 30.000:-. (først nægtede han at oplyse mig, men da han hørte "vores" beløb, blev han straks mere imødekommende)
Så de øvrige omkostninger er altså konsulenterne med deres dataprogrammer??? eller så ligger vores kontakt på nogle hundrede procent i "honorar"
Fragt er allerede inkluderet i standardudførelsen, så det kommer ikke oveni.
Naboen, som også har bygget selv, reagerede kraftigt, da han hørte beløbet...
Betale og være glad??
Eller kontakte ARN?
At beregne belastning m.m. er jo ingen sag med dagens dataprogrammer. Hvilken snezone m.m. er jo bare at taste ind. Min kære ægtefælle, som har gået på byggeteknisk linje, kunne selv beregne det med lidt "friskning op
Vores leverandør vil have 93.000:- plus moms for de nye spær ud over standardspærenes omkostning
Jeg ringede til spærfabrikken og fik oplyst, at vores NYE spær kostede lidt mindre end 30.000:-. (først nægtede han at oplyse mig, men da han hørte "vores" beløb, blev han straks mere imødekommende)
Så de øvrige omkostninger er altså konsulenterne med deres dataprogrammer??? eller så ligger vores kontakt på nogle hundrede procent i "honorar"
Fragt er allerede inkluderet i standardudførelsen, så det kommer ikke oveni.
Naboen, som også har bygget selv, reagerede kraftigt, da han hørte beløbet...
Betale og være glad??
Eller kontakte ARN?
Talte med leverandøren i dag, men nævnte kun, at vi har taget tilbud, da jeg lovede personen på takstolsfirmaet ikke at nævne ham, da han ikke vil/kan give priser ud til sine kunder.(bange for at miste en kunde?)
Han (leverandøren) blev oprørt og sagde, at han ikke ville diskutere dette med mig.
Jeg sagde, at jeg vil se kopier af alle hans dokumenter(fakturaer), ellers kontakter jeg ARN.
Fik ikke noget klogt svar, kun at jeg havde fået en pris fra ham på, hvad det koster.
Han (leverandøren) blev oprørt og sagde, at han ikke ville diskutere dette med mig.
Jeg sagde, at jeg vil se kopier af alle hans dokumenter(fakturaer), ellers kontakter jeg ARN.
Fik ikke noget klogt svar, kun at jeg havde fået en pris fra ham på, hvad det koster.
Hvem er leverandøren om man må spørge?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
i andre tråde her står der, at spærfabrikken tager cirka 100kr/m, så en 10 meters spær koster cirka 1000kr, spærfabrikken laver vel beregningerne gratis, er det vel bare at udfylde målene på deres site, eller sende hustegning.
(Det man læser i mange tråde her, gør at man styrkes i beslutningen om at forsøge at gøre 'alt' selv...)
Håber det ordner sig...
(Det man læser i mange tråde her, gør at man styrkes i beslutningen om at forsøge at gøre 'alt' selv...)
Håber det ordner sig...
Severus
Vi betalte 50.000kr for alle vores tagspær til huset. Nu kan jeg ikke huske, hvor mange det var, men en hel bunke i forskellige størrelser og mål.. dog ingen til rygåstag ved, at de er lidt dyrere.
93.000kr + moms lyder i mine øjne som fantasipriser.. Det er så forb**et træls, at man skal være som en byggepoliti gennem hele sit byggeprojekt..
Vi betalte 50.000kr for alle vores tagspær til huset. Nu kan jeg ikke huske, hvor mange det var, men en hel bunke i forskellige størrelser og mål.. dog ingen til rygåstag ved, at de er lidt dyrere.
Jeg købte typisk standard tagstol til pladetag med 22 graders vinkel og spændvidde på 8 meter (mellem væggene)
Dette med fragt og alt fik jeg betale 11475 kroner for, det var for 9 stk aflæsset og klar hjemme.
Dette med fragt og alt fik jeg betale 11475 kroner for, det var for 9 stk aflæsset og klar hjemme.
Håber det gør jeg også...Snailman sagde:i andre tråde her står at spærfabrikken tager omtrent 100kr/m så en 10-meters spær koster omtrent 1000kr, spærfabrikken laver vel beregningerne gratis, er vel bare at udfylde målene på deres site, eller sende hustegning.
(Det man læser i mange tråde her, gør at man styrkes i beslutningen om at prøve at gøre 'alt' selv...)
Håber det ordner sig...
Spærfabrikken tegner op og så ugen før produktion.
Der findes jo programmer til sådan noget.
Derudover fik vi tegningerne, og dér ser man hvilke beregninger der er lavet i dataprogrammet.
Ikke værd 93.000:- plus moms ekstra, selvom det blev ca. 1 m forhøjet vægkrop.
Kan tilføje, at der er 11 stk. tagspær på den store del af huset, dernæst var der 4 stk. små fyre ovenpå punchverandaen (pyramideformede som lægges ovenpå reglarne).
I kan se de store på min hjemmeside.
http://villa.blogg.se/260906153437_takstolarna_r_p_plats.html
Her ser man, hvordan de ser ud enkeltvis:
http://villa.blogg.se/260906153224_frsta_takstolen.html
De har stræbere på for at holde sig stabile ved løftet.
I kan se de store på min hjemmeside.
http://villa.blogg.se/260906153437_takstolarna_r_p_plats.html
Her ser man, hvordan de ser ud enkeltvis:
http://villa.blogg.se/260906153224_frsta_takstolen.html
De har stræbere på for at holde sig stabile ved løftet.
En måde at finde ud af præcis, hvor meget dine spær burde have kostet, er jo at du beder en anden sende en tilbudsanmodning til Takstolsfabrikken med præcis samme mål, dimensioner og antal.
Din kedelige erfaring og andre lignende historier styrker yderligere min idé om at bygge selv. Mange mellemled = høje priser.
Din kedelige erfaring og andre lignende historier styrker yderligere min idé om at bygge selv. Mange mellemled = høje priser.
I stedet for ARN kunne du måske tjekke med moderatorerne, hvor mange medlemmer og hvor mange besøg per dag dette forum har, og derefter maile linket til virksomhedens direktør. Jeg har en fornemmelse af, at rigtig mange mennesker, der bygger/skal bygge, kigger her ret regelmæssigt. plus at indlæggene havner meget højt på Google, når man søger der. Det burde sætte mere ild i bukserne på dem. Jävla Ocker siger jeg >
Ocker..absolut.Fein sagde:I stedet for ARN måske skulle du tjekke med moderatorerne, hvor mange medlemmer og hvor mange besøg pr. dag dette forum har og derefter maile linket til direktøren for virksomheden. Jeg får en følelse af, at rigtig mange mennesker, der bygger/skall bygge, kigger her ret regelmæssigt. plus at indlæggene bliver meget højt rangeret på Google, når man søger der. Det burde sætte mere ild i bukserne på dem. Jævla Ocker siger jeg >![]()
Det triste er, at det er en enmandsvirksomhed med indhyrede konsulenter.
Begynder næsten at tvivle på, at der findes konsulenter, da vi ikke får del af fakturaerne trods forbrugertjenesteloven.
Han ved måske, at det han gør ikke er ok, og derfor nægter han at udlevere sine oplysninger >
Vi ville aldrig have valgt Salstershus, hvis vi vidste, hvad vi ved i dag.