9,102 læst ·
20 svar
9k læst
20 svar
Dimensionering for bådhus
Vedrørende forankring i jorden har jeg tænkt lidt både seler og livrem.
Jeg har tænkt at grave en bjælke ned lavet af 4 stk 45*195 reglar, der er lige så lang som teltet er bredt, som placeres på tværs af båden, og som kølen står på om vinteren.
Denne bjælke tænkte jeg at fastgøre solide øjeskruer i, så jeg med spændebånd kan spænde teltet ned til bjælken.
I hvert hjørne tænkte jeg at grave ned og støbe "klumper" med gevindstang i. Gevindstangen bolter jeg derefter fast i sylen, som hele teltet er fastgjort til.
Er der nogen, der har yderligere forslag?
Jeg har tænkt at grave en bjælke ned lavet af 4 stk 45*195 reglar, der er lige så lang som teltet er bredt, som placeres på tværs af båden, og som kølen står på om vinteren.
Denne bjælke tænkte jeg at fastgøre solide øjeskruer i, så jeg med spændebånd kan spænde teltet ned til bjælken.
I hvert hjørne tænkte jeg at grave ned og støbe "klumper" med gevindstang i. Gevindstangen bolter jeg derefter fast i sylen, som hele teltet er fastgjort til.
Er der nogen, der har yderligere forslag?
http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit/vk.htm
Teksten er på finsk men billederne taler for sig.
Teksten er på finsk men billederne taler for sig.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Visst er treledsrammer en effektiv måde at skabe bygninger med både højde og spændvidde! Lidt puslespil med at bøje brædderne dog.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg troede, det var det, man brugte oliefadet til. Desto bedre.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur många stolpar/dimensionering för större carport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Dimensionering av limträ för att skapa krypgrund
Fritidshus -
Skärmtak längs med förråd - dimensionering
Utbyggnad och tillbyggnad -
Dubbelcarport med förråd - Dimensionering limträbalk
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälp med regelverk och dimensionering för trädäck
Altan & Uteplats