Hej!

Vi skal have stående falsad (spontad) vægpanel. Spørgsmålet er bare dimension?? 12x125mm eller 28x125?
 
Hrm.. Trykkede send for tidligt :( Det er et 1,5 plans hus, men med fuld taghøjde på øverste etage. De længste panelbrædder bliver ca. 8m, og vi har ingen samling mellem etagerne. Se:
http://www.pedago.fi/dalton/hus/Husritning1.jpg
 
Og jeg mener selvfølgelig 23x125mm eller 28x125?
 
Arkitekt og byggovervåger er bange for at det skal slå sig og lignende. Den længste vægbræt bliver ca. 8 m. Tror nok at det bliver den grovere dimension. Forskellen bliver kun ca. ?1000 og det skal man jo slå ud på husets levetid.
 
Fandt lige en suveræn skrift om panelering på:
http://www.puuinfo.fi/

Desværre er kun billederne på svensk, men de angiver 28mm som minimumstykkelse på panel. Der var en masse godt der på svensk også til download (pdf) bl.a. sømvejledninger ;)

Klik på "kuluttajat" og derefter "tee se itse"
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.