Hej skal til at bygge hegn. Har tænkt at bruge stående balustre til dette. Da jeg byggede altangelænder brugte jeg 22*95 til balustre, men det synes jeg er lidt for kraftigt til hegn. Er der nogen der ved, om der findes tyndere dim til dette?. / jojje
 
Totte_S
Hvilke mål vil du have da? Er det bredden eller tykkelsen der generer dig? Skal det virkelig være trykt? (Gætter du svarer ja på det sidste for at slippe for at male ;) )
 
Gerne smallere + tyndere måske 70*20 typ. Er blevet afskrækket af naboens hvidmalede hegn (maler+vasker hver forår, i slutningen af sommeren er det grønt og sortplettet). Så jeg vil køre med imprægneret tænkte jeg, bare at oliere hvert år. / jojje
 
Totte_S
Hvis du ikke har specielle ønsker om design, så måske der findes ½fabrikat, der passer? På denne tid af året er der jo masser af hegn i moduler i trykimpr. træ, de plejer at have lidt tyndere dimensioner end 22*95.
Jeg har desværre ikke stødt på tyndere end 22*95 i trykt.
 
Kiggede en gang på færdige sektioner, men det var farligt for småfugle at sidde på. Komplet urkasseret til hegn, skal vel tåle at børnene sidder på eller hopper over det i hvert fald. Den som havde færdige sektioner havde tyskklingende navn (ingen nævnt alle glemt) ;D. / jojje
 
16x70 er måske mere passende?
 
Det ser fornuftigt ud. / jojje
 
Var oppe på trævarebutikken og kiggede, fandt ganske rigtigt 16*70. Hvad tror I om 45*75 som længdegående?. Har vel ca 2,5m mellem stolperne./ jojje
 
25x50 findes som trykt, det er den mindste dimension jeg har set... Så vil jeg nok påstå, at trykt træ i hegn ikke er så godt, men det er et andet spørgsmål....
 
hellere uhøvlet tømmer som længdegående. lettere at male senere.
Jeg ville tage 50x75 skråregel.
Skråskåret overkant så vandet løber af.
 
Hej, har ikke tænkt at skulle male. Trykimprægneret er det, som jeg tænkte at bruge, så bliver det olie 1 gang om året./jojje
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.