6,551 læst ·
25 svar
7k læst
25 svar
Dimension på HEA eller HEB bjælke?
Væggene bærer tagspærene..M MrPajjas sagde:
Tagspærene bærer taget..
Så.. Hvorfor skal du sætte en limtræsbjælke ind, når du river væggen?
For at skifte taget!
Nu er jeg ikke helt med?J justusandersson sagde:
For langt til højre?
Billederne viser kun en del af huset, hele huset er lige over 40 m langt.
Jo det forstår jeg også!Violina sagde:
Men det jeg har forsøgt at forklare var, at bjælken i midten er et must, da tagspærerne ikke er selvbærende. Og ikke en ekstra aflæsning for at fx mindre stålbjælke ved portene.
B bossespecial sagde:
Læs dette og det justus skriver.. de har styr på det.M MrPajjas sagde:
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Du har ikke mulighed for at tage billeder af tagspærene eller lave en simpel skitse af, hvordan de ser ud? Jeg tror, det bliver lidt forvirrende, når beregningen viser en helt anden ting.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Højreporten havner jo delvis foran pannrummet, det er vel ikke ideelt?
Nej, du har ret, ikke ideelt, men eftersom døren og vinduet sidder hvor de sidder, så bliver porten hvor den bliver (porten skjuler døren og vinduet), ellers skal jeg begynde at lappe på facaden, og det er halvtømmer savet på et lokalt savværk i slutningen af 70erne, så jeg kan ikke få fat i nyt uden at skulle specialbestille. Det føles som om det bliver en masse arbejde.J justusandersson sagde:
Klik her for at svare


