Bjørken skal kun aflastes af de bærende vægge, som jeg har tænkt mig at rive, ikke taget. I princippet kan man sige, at hele vejen, hvor jeg har tegnet limtræbjælken, går der i øjeblikket vægge, som tagspærene hviler på.
 
M MrPajjas sagde:
Balken skal kun skifte bærende væggene, som jeg har tænkt mig at rive, ikke taget. I princippet kan man sige, at hele vejen, hvor jeg har indtegnet limtræsbjælken, går der i øjeblikket vægge, som tagspærene hviler på.
Væggene bærer tagspærene..

Tagspærene bærer taget..

Så.. Hvorfor skal du sætte en limtræsbjælke ind, når du river væggen?

For at skifte taget!
 
J justusandersson sagde:
Det forstår jeg ikke rigtigt? Ser man på plantegningen, så virker den højre port til at sidde alt for langt til højre.
Når jeg skriver HEB 180, er det kun en omregning, der udgår fra dine oplysninger. Man bør have en korrekt opfattelse af lasterne, før man regner på deformationen.
Nu er jeg ikke helt med?
For langt til højre?
Billederne viser kun en del af huset, hele huset er lige over 40 m langt.
 
Violina Violina sagde:
Væggene bærer tagspærerne..

Tagspærerne bærer taget..

Så.. Hvorfor skal du sætte en limtræsbjælke ind, når du river væggen ned?



For at frakoble taget!
Jo det forstår jeg også!
Men det jeg har forsøgt at forklare var, at bjælken i midten er et must, da tagspærerne ikke er selvbærende. Og ikke en ekstra aflæsning for at fx mindre stålbjælke ved portene.
 
B bossespecial sagde:
Lastar du af nocken med limtræsbjælken så halveres næsten lasten
M MrPajjas sagde:
Jo det forstår jeg også!
Men det, jeg har forsøgt at forklare, var at bjælken i midten er en nødvendighed, da spær ikke er selvbærende. Og ikke en ekstra aflastning for at fx mindre stålbjælke ved portene.
Læs dette og det justus skriver.. de har styr på det.
 
Du har ikke mulighed for at tage billeder af tagspærene eller lave en simpel skitse af, hvordan de ser ud? Jeg tror, det bliver lidt forvirrende, når beregningen viser en helt anden ting.
 
Kan fikse et foto til i morgen!
Ja for mig som ikke kan sådan noget her så bliver det ret forvirrende.
 
  • Synes
bossespecial
  • Laddar…
Højreporten havner jo delvis foran pannrummet, det er vel ikke ideelt?
 
Svært at tage billeder når en del ligger under 50 cm løsuld.
150x50 er i hvert fald træet i spær og cc er 106 ikke 120 som jeg har skrevet før.
 
  • Loft med træspær og isolering, nogle dele dækket af løsuld, bemærk lysarmatur i baggrunden.
  • Loft med træspær og 50 cm løsuldisolering.
J justusandersson sagde:
Højreporten ender jo delvist foran fyrrummet, det er vel ikke ideelt?
Nej, du har ret, ikke ideelt, men eftersom døren og vinduet sidder hvor de sidder, så bliver porten hvor den bliver (porten skjuler døren og vinduet), ellers skal jeg begynde at lappe på facaden, og det er halvtømmer savet på et lokalt savværk i slutningen af 70erne, så jeg kan ikke få fat i nyt uden at skulle specialbestille. Det føles som om det bliver en masse arbejde.
 
Desuden er der stadig lidt over 5 meter til fyringsrummet, så jeg kan stadig få en normal bil ind.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.