apotekarnes
Vi er ved at bygge en lille pool derhjemme og har tænkt os at bygge et pooltag (At købe et pooltag til 40000 er ikke aktuelt). Min idé er at bruge galvaniserede firkantprofiler med målene 30x30mm og med 1,5mm godstykkelse. Disse vil jeg bøje til hvælvinger, der strækker sig over poolen (3m) med ca. 1m højde i midten. Buerne vil stå med 1m mellemrum og blive dækket med pvc- eller polycarbonatplader. Jeg forestiller mig individuelle sektioner på 2m hver på hjul, som kan skubbes ind under hinanden. Billedet nedenfor er bare for at give en idé om, hvordan det vil se ud. De samlede omkostninger for hele taget vil være omkring 10000:-

Mit spørgsmål er:
Er 30x30x1,5 en passende dimension at bruge, eller kan jeg gå ned til en mindre profil? Min erfaring med konstruktioner i stål er ganske begrænset, og de gange jeg har bygget ting, har dimensionerne sandsynligvis været ret overdrevne. Nu vil jeg dog gerne holde vægten nede så meget som muligt for at lette flytningen af sektionerne.

• Halvkuppelformet pooltag med transparente sektioner lavet af metalbuer, placeret i en gårdhave med stenbelægning og murstensvægge.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.