Hej
Jeg er i gang med at bygge entréen lidt om og har brug for hjælp til at dimensionere bærelinjen på altanen.
Der har været hegn rundt om entréen nedenunder, men efter vi byggede verandaen, ville vi fjerne det. Nu vil vi også fjerne de indre stolper.
Spændet mellem stolperne bliver 330 cm.
Første billede viser helheden af entréen, andet billede viser, hvordan jeg har tænkt.
Gul træhusfacade med balkon over indgang, der understøttes af hvide stolper. Terrasse foran med værktøj og børnelegetøj spredt rundt.
Billedet viser en altanbjælke med blå, gul og rød markering, der viser ændringer i konstruktionen. Bjælkerne er 45x125 og 45x220 i størrelse.
Hvis jeg skærer og hakker ud langs den blå linje.
Den gulmarkerede bjælke er bærelinjen og er 45×125.
Den rødmarkerede er også 45×125 men ligger kun mellem stolperne.
Jeg tænker at fjerne den røde bjælke og lægge en 45×220 der. Lime og skrue den sammen med den gule bjælke. Hvor godt bliver det?
Jeg har også mulighed for at få en eller to 45×95 på indersiden uden større arbejde.
Eller skal jeg fjerne den gamle bærelinje og tage dobbelt 45×220 alternativt limtræsbjælke?

Hej og velkommen til Byggahus forum!

For at kunne have en mening om dit spørgsmål, er det nødvendigt at vide balkonens mål, altså ikke kun bredden, men også dybden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.