Problem, jeg har brug for tip til, hvordan man på en elegant måde kan støtte den yderste planke i porten. Kan ikke komme på en rigtig god løsning :(
Træport med lodrette planker og diagonal støtte. Højre side grænser op til husmur, venstre til murstensvæg. Søgning efter elegant understøtning.

Overvejer en lille tværbjælke, men det bliver ligesom ikke en smuk afslutning.. :(

Det er indersiden, man ser, til højre er en husvæg og til venstre en forhøjning med ikke indtegnet hegn på betonen...

Alle tip er interessante!

/C

Måske lade den sidste planke sidde i stopleen til stakittet i stedet, som du har tegnet på lågen.

//Jante

GustavN
Havde kørt Jante skrevet. +1

Christer Hedlund sagde:
Problem, jeg har brug for tips om, hvordan man på en elegant måde støtter den yderste planke i lågen. Kan ikke komme på en rigtig god løsning :(
[billede]

overvejer en lille tværgående, men det bliver ligesom ikke en pæn afslutning.. :(

Det er indersiden, man ser, til højre er en husmur og til venstre en forhøjning med ikke indtegnet hegn på betonen...

Alle tips er interessante!

/C
Overvej hvilken retning du vil have skråstiveren, trykket eller trukket.
Læs følgende tråd: https://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/95833-stagning-av-dorr-z-men-hur.html

interessant, det har jeg ikke tænkt på... Kan blive lidt bøvl med de skyderegler/haspar jeg har valgt, men det går jo at købe noget andet...

Et alternativ er at "bryde" den nedre bærelinje og trække den skråt opad med samme vinkel som skråstiveren... Skitse af en trælåge med skråstiver og buet top, som illustrerer en byggeteknik med en justeret bæreramme.
Skitsen er ikke den bedste, men det viser lidt, hvordan jeg har tænkt.

Vip den skæve tværbånd nedad og sæt et ekstra horisontalt tværbånd?

Eller, i stedet for at skjule støtten, gør det til en attraktiv konstruktionsdetalje: Ekstra horisontalt tværbånd og to skrå tværbånd som et kryds?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.